Cpu fan werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fainttnt

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo, ik start net mijn computer op en krijg ineens de melding dat mijn cpu fan niet meer werkt. Druk op fx om door te gaan.
Ik dus mijn kast open maken om te kijken wat er aan de hand is, nou hij draait dus inderdaad niet.
Ik start een aantal keer mijn computer opnieuw op en nu werkt hij wel weer maar ik krijg nog steeds de melding dat hij het niet meer doet?

En mijn 2e beeldscherm vertoont ineens een afwijking, ik zal er een foto'tje van bijzetten.
http://imageshack.us/photo/my-images/684/img00041201110122012.jpg/
En dit had ik gister nog niet.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?
Zonder dat ik mijn computer hoef te laten maken en hem weer een week of wat kwijt ben..

Alvast bedankt

Hoi, het beeldscherm probleempje is nu verholpen door het even goed uit te blazen, en nu draait de cpu fan weer niet.. ik zal een screenshot maken van de temperaturen etc.
http://img84.imageshack.us/img84/1936/91932987.png
Ik heb trouwens in de bios uitgezet dat hij een melding geeft als de cpu fan niet werkt.
Ook het opstarten gebeurd nu heel anders dan normaal namelijk :
Vroeger : schermpje met hoe je in bios komt/asus turbo unlocker/ usb detected etc. -> pc protected by pc angel 5-4-3-2-1 -> windows
nu : asus software o.i.d. laden -> schermpje met naam van moederbord -> pc protected by pc angel 5-4-3-2-1 -> windows

*nu draait de fan weer wel, zou het kunnen komen dat hij alleen draait als het nodig is?
*edit2, Heb nu even aan iemand nagevraagd, hij zegt dat door het ovc programma'tje (asus turbo v evo) misschien de bios is geupdate en hij veranderingen heeft gemaakt in de bios, dat hij nu niet meer checkt of het geheugen etc. werkt waardoor hij nu sneller opstart, kan dit kloppen?

En over de error van de cpu fan weet hij het ook niet

Bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan