CPU FSB draait nu op 100 mhz(origineel 133 mhz) betekent dit ondergeclockt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
bij everest staat er bij CPU FSB 100 mhz(origineel 133 mhz) betekent dit dat de cpu ondergeclockt is en als ik dit op een of andere manier weer op 133 krijg, gaat de pc dan een stuk sneller? ook zag ik ergens staan bij processor maar weet nie meer waar 1500 mhz(maximum 3000 mhz) betekent dit dat het tot die snelheid te overklokken is of is dit het aantal megahertz van cpu het moederbord aankan?

het hangt een beetje van je processor af op welke snelheid je FSB draait.
100MHz is al weer van een hele tijd terug.Daarna kwam 133MHz -> 166MHz -> 200MHz.
Wat het tegenwoordig is durf ik niet meer te zeggen,ik dacht dat het voor de Athlon64 nog 200MHz is.

Maar als je zegt dat 133MHz orgineel is dan is jou processor nu idd. underclocked en zal die sneller lopen op 133MHz.

Tegenwoordig is het 200 ddr in dual channel, want neerkomt op 800MHz FSB ;)

ddr = double data rate (200 x2=400)
dual channel verdubbelt dat nog eens (2x400=800)

Bij het starten van je computer moet je zorgen dat je in de bios komt, meestal is dit dmv drukken op de del toets. Zoek de clocksettings van je hardware op (ram +cpu) en schakel deze in op 133mhz, als je een jumpervrij mobo hebt, anders is er iets anders mis.

Geplaatst door Sarvo

volgens mij haal je nu een aantal zaken door elkaar.

Geplaatst door Sarvo

Dual channel heeft te maken met het intern geheugen, toch?

De processor draait op een bepaalde snelheid, met cpu-fsb van bijv 200 en dit 15x (kom je op 3000mhz in mijn geval)

Dan heb je nog de verbinding (bandbreedte?) tussen de processor en het moederbord (of specifiek met het geheugen, dat weet ik niet zeker). Deze is bij mij bijvoorbeeld 800. Deze heeft ook te maken met de fsb van 200: die wordt namelijk een aantal keer gebruikt.

Amd die kan dit op de een of andere manier virtueel nog een keer verdubbelen. Dan krijg je 800 x 2 = 1600 (amd 64 socket 754) en 1000 x 2 = 2000 (amd 64 socket 939)
Dit komt omdat amdprocessors en directe verbinding hebben met het geheugen.

http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=15&fcid=22
voor nog wat extra info.

Alleen over dat stuk over die 'bandbreedte' begrijp ik persoonlijk niet voor 100%. Volgens mij zit het zo, maar 100% zeker ben ik ook niet.

Ja, je hebt gelijk, de vraag ging over de cpu en mijn verhaal over het ram....

ik ben het niet zeker maar moet ik bij CPU features setup of zoiets kijken? daar kon ik iets van ram sd veranderen die stond nu ingesteld op auto en ik kon die naar 133 of 266 zetten, is het deze?

hiermee maak je je geheugen sneller.
Welke snelheid gaf hij aan in everest?

266? Dan hoef je namelijk niets te veranderen.

cpu stond op 100 mhz(origineel 133) en geheugen staat op 166 mhz, bij mijn vorige bericht bedoelde ik dus 166:) maar waar moet ik nu kijken voor mijn cpu:confused:

het programma zelf zal niet verkeerd doen, maar als jij dingen gaat proberen dan kan het fout gaan.

Goed kijken dus. Ik ken het prog verder ook niet, maar t staat wel aardig bekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan