Cpu gebruik 100% tijden gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kebabsnor

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo,

Ik heb sinds gisteren last van 95-100% cpu gebruik in battlefield 4 beta.
Twee dagen geleden als ik conquest speelden met 64 mensen dan zat ik rond de 80%.
Ik heb gister mijn videokaart driver geupdate omdat dat beter zou zijn in battlefield 4.
Ik draaide twee dagen geleden op high settings met ong 30-45 fps met ong 80% cpu gebruik.
Nu draai ik op medium met 95-100% cpu gebruik in dezelfde map met hetzelfde aantal mensen.
Hierdoor heb ik veel last van frame drops en is het spel gewoon niet te spelen.
Iemand enig idee hoe dit kan en of dat dit verholpen is bij de release van het echte spel?
Het lijkt met toch niet zo dat de i5 die ik heb nu al niet meer alles goed speelt?

i5 2550k 4,2 ghz
8 gb ram 1600mhz
gtx 560 ti hawk

Zo te zien is er niks mis met je hardware specs.

Heb je dit probleem ook bij andere spellen. Het kan namelijk gewoon aan battlefield 4 liggen. Het is tenslotte maar gewoon een beta.

Nee het is alleen bij battlefield 4.
Mij specs lijken me gewoon goed aangezien ik bf3 op ultra/high kon spelen dacht ik dat ik bij bf4 ook wel goed zat.
Ik wil binnenkort me videokaart upgraden maar dat ga ik dus niet doen als ik die hoge cpu gebruik blijf houden.
Ik weet niet of dat dit beter zal zijn bij het echte spel maar dat is dan maar afwachten denk ik.

Als je het alleen bij BF4 hebt dan zal het wel aan de beta liggen. Ik vermoed dat het bij de Final versie opgelost is en dat daarbij niet dezelfde problemen optreden.

Je zou voor de zekerheid nog even kunnen controleren op virussen / spyware. Het kan zijn dat er een proces een hoop resources trekt.

Ik zie meer mensen met dit probleem dus het zal wel aan de beta liggen.
Zou ik met een 670 of een 760 battlefield 4 op ultra settings kunnen draaien aangezien dat de recommoned een 660 is?
En wat zou anders een mooie videokaart zijn om battlefield 4 op ultra te draaien?
Het max dat ik wil uitgeven is 300

BF4 beta slurpt je hele systeem op is vrij normaal
ik zit hier met een i5 2500K @ 4,5Ghz en een GTX680 en zelfs op low krijg ik dikke lag spikes en er zitten ook enorme memory leaks in de BETA
verwacht dat dit niet het zelfde zal zijn bij de full release was immers ook zo bij BF3 beta en full release

gewoon even wachten dus!

als je al gaat upgraden zou ik persoonlijk alleen voor een gpu upgrade gaan
denk aan de GTX770 of HD7970

sinds BF4 nu ook Mantle API ondersteund is AMD wel de beste keuzen voor Battlefield 4

Laatst bewerkt:
Ik heb ook gehoord dat amd's nieuwe r9 280x binnenkort uitkomt en rond de 300 dollar gaat kosten. Zou deze kaart een betere optie zijn dan de 770 of 7970 of zou een 770 toch sneller zijn?

voor BF4 denk het wel echter zijn het volgens mij wel gewoon rebrands van de HD7000 serie
alleen de R9 290X is dat niet maar die kost veul meer

Dan zal ik maar even wachten op de benchmarks van de kaarten als de echte game uit is.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan