CPU Gebruik blijft op 100% staan

• Onderwerp starter Onderwerp starter meos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

meos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat het CPU gebruik van mijn computer op 100% blijft staan. In Windows Taakbeheer staan alle processe op 0%, dus ik heb hierna ook Process Explorer gedownload, welke 100% CPU gebruik aangeeft bij Hardware Interrupts.

Ik heb vervolgens op o.a. google en een aantal forums gezocht naar een soort gelijk probleem, maar heb nog niet iets kunnen vinden wat helpt. Ik heb wel al op virussen en spyware, etc. gecontroleerd. En hierbij ook enkele Hijack This logjes laten bekijken, maar het probleem is hier niet mee verholpen.

Het is erg lastig aan te geven wanneer ik het probleem heb, omdat het CPU niet altijd op 100% staat, maar gebeurd meestal na een tijdje dat ik bezig ben en dan is het ook heel verschillend wanneer het gebeurd. Hierdoor kan ik het dus niet echt toebedichten aan een bepaalde actie, of iets dergelijks.

Aangezien de Process Explorer 100% CPU gebruik bij Hardware Interrupts aangeeft, heb ik misschien het vermoeden dat het iets te maken heeft met een hardware onderdeel(vandaar ook post in deze sectie, excuses als verkeerde is) of een randapparaat, maar ik zou niet weten welke en hoe dit te achterhalen.

Mijn vraag is nu of iemand weet waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en/of hoe ik dit kan oplossen en/of verder kan zoeken naar wat probleem veroorzaakt?

Windows update is een bekende voor dit probleem, zet die eens uit en kijk dan eens in taakbeheer onderin bij cpu gebruik of bij prestaties, en dat er schijven zijn die in PIO mode werken, is een andere, misschien op te lossen door deze regfix.

Ik heb in apparaat beheer gekeken en mijn schijven staan daar niet in PIO mode.

Voor wat betreft windows update, moet ik dit dan uitzetten als ik het probleem krijg van 100% CPU gebruik, of in zijn algemeen. Want ik heb het probleem dus niet als ik net opstart en ook niet altijd, maar zodra ik het heb blijft het staan op 100% en moet ik rebooten om weer normaal CPU gebruik te krijgen

Windows update is een bekende voor dit probleem, zet die eens uit en kijk dan eens in taakbeheer onderin bij cpu gebruik of bij prestaties, en dat er schijven zijn die in PIO mode werken, is een andere, misschien op te lossen door deze regfix.

Testen?
Achterhaal met HijackThis b.v. welke progjes er mee opgestart worden, zal ergens wel een boosdoener te vinden zijn.

Testen?
Achterhaal met HijackThis b.v. welke progjes er mee opgestart worden, zal ergens wel een boosdoener te vinden zijn.

Ik heb dus al met HijackThis logjes gecreeerd en laten nakijken, maar hier zijn geen 'vreemde' zaken meer in te ontdekken, maar het probleem is er nog wel, dus vermoed dat iets anders is dan virus, spyware, etc... Maar ik weet dus niet wat...

Niemand die nog aanwijzingen heeft, waardoor het probleem zich voordoet en/of hoe ik het kan oplossen?(met windows update uitzetten, blijft het probleem zich voordoen...)

Niemand die nog aanwijzingen heeft, waardoor het probleem zich voordoet en/of hoe ik het kan oplossen?(met windows update uitzetten, blijft het probleem zich voordoen...)
je kan eens scannen met een online av scanner .
je kan het os er opnieuw op zetten .
je kan eens in het bios duiken en daar eens kijken wat er aanstaat .
het kan ook een verkeerde driver instelling zijn .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan