CPU gebruik continu op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Opeens was er niets meer te beginnen CPU 100% en in de taskmngr komen in processen sommige taken wel 50 keer voor....... kan geen kant uit, alles uitgeschakeld tijdens opstarten kan zelfs niet in veilige modus komen>>>>iemand een oplossing of verklaring... geen virus!
 
Spyware is ook vaak een veroorzaker. Dus zou ik een Spyware programma runnen om Spyware te verwijderen en/of uit te sluiten. Kijk tevens in je taakbeheer welk proces het meeste trekt aan je cpu (Ctrl-Alt-Delete of via je Taakbalk) en post dit hier.
 
Hij start gewoon op dan staat cpu tussen 1 en 5% maar zodra ik bijv. verkenner ofzoiets aanklik schietie meteen naar de 100% Heb alles uitgeschakeld bij opstarten en de tweede hd en cd rom ook. Ik kan niets doen want dan gaat hij meteen op de 100%
 
had ik net allemaal gedaan met adaware en spybot en virus prog ook gedaan. Als ik bijv. op mijn computer klik gaat ie meteen naar de 100 en voert niets uit
 
Geplaatst door egkok
Opeens was er niets meer te beginnen CPU 100% en in de taskmngr komen in processen sommige taken wel 50 keer voor....... kan geen kant uit, alles uitgeschakeld tijdens opstarten kan zelfs niet in veilige modus komen>>>>iemand een oplossing of verklaring... geen virus!

Geen verklaring, maar kun je niet snel een systeemherstel doen?
 
Even afgezien dat dat nog nooit bij mij heeft gewerkt, heb ik met goback voor iets anders, mogelijk daarna begonnen.... heb goback er meteen afgehaald probleem blijft
 
egkok, ik gebruik nooit zoiets als norton systemworks 2003 , waar goback dus op zit.

Voor de gein wel eens gedaan of het werkte.................NIET dus.

andere mensen zullen wel andere ervaringen hebben.


wat ga je nu doen?
 
Ik weet nu dat de explorer het doet! maar hoe herstel ik dat??
 
probeer in veilige modus dmv msconfig in de map opstarten "overbodige" dingen af te vinken.
maak het zo kaal mogelijk.
start de pc dan op en kijk op het nog steeds problemen heeft, zoniet ga dan stuk voor stuk weer aanvinken tot je de belangrijkste programma's weer hebt.
 
Heb ik al gedaan, alles weggevinkt, kan trouwens ook niet in de veilige modus komen
 
ook niet via msconfig
diagnostic opstarten in tabblad algemeen

of bij het opstarteb F8 toets of CTRL toets
 
In je inleiding schrijf je dat sommige taken 50x voorkomen.

Kun je een aantal noemen?
 
haakmeer

dan krijg ik wel het scherm waarin je met de cursor naar veilig modus kan alleen het scherm reageert niet op de cursor. Ik ben bang dat een restant van goback op de tweede harde schijf de boel verneukt.... maar ik kan niet op die tweede hd komen!
 
mario

weenie hoeveel maar hele rij teveel om ff wegteklikken.
 
Re: haakmeer

Geplaatst door egkok
dan krijg ik wel het scherm waarin je met de cursor naar veilig modus kan alleen het scherm reageert niet op de cursor. Ik ben bang dat een restant van goback op de tweede harde schijf de boel verneukt.... maar ik kan niet op die tweede hd komen!

je kan dmv de F8 toets (vlak voor dat hij gaat starten) niet in een keuze menu komen waarin je kan kiezen in welke modus je kan opstarten?
 
ja maar die cursor doet het niet, ik ben nu windows eroverheen aan het gooien misschien herstel het dan. Anders maar een complete herinstallatie..... kan ik weer alles gaan updaten.... grt

elbert
 
Allemaal gedaan geeske, maar nu heel wat anders ik probeer dus Winxp eroverheen te installeren maar krijg allerlei bestanden die niet te vinden zijn. Op een of andere manier start de computer niet op van de cd-rom, dat is voor de eerste keer dat ik dit meemaak. Ja ook in het BIOS veranderd,hoe krijg ik dat ding nou aan de praat want ik wil wel mun partities houden. Ik wil dus gewoon opstarten van cd cdrom....wat een toestand, ik dacht nu zolangzamerhand wel dat ik alles had meegemaakt...........

vast bedankt...elbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan