CPU gebruik erg snel 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

X26

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
143
Beste allemaal,

Allereerst excuses als ik dit topic verkeerd heb geplaatst. Dit leek mij de meest geschikte plek op het forum.

Ik heb onlangs wat extra werkgeheugen in mijn computer gestoken om hem wat sneller te maken. Ik ben van 1GB naar 2GB gegaan.

Nu is mij opgevallen dat hij niet opvallend veel sneller is geworden, maar me CPU gebruik wel erg snel 100% is. Als ik bijvoorbeeld een convert programma draai, kan ik nauwelijks iets anders doen omdat mijn CPU gebruik dan al 100% is.

Hierbij een screenshotje.
http://img222.imageshack.us/img222/5575/imagetye.jpg

De processor die in deze computer zit is een AMD Athlon 64 processor 3200+.
Is dit nog een aardige processor? Of moet deze gewoon vervangen worden?
Of is het probleem van zo snel 100% CPU gebruik te verhelpen op een andere manier?

Alvast bedankt.
 
Je computer geeft aan dat hij op het moment maar 650mb nodig heeft. Het is niet zo als je meer RAM in je computer stopt dat hij automatisch maar sneller word, dat is alleen zo als je computer ook echt TEKORT komt, nu laat hij zien dat hij maar 650mb in gebruik heeft, dus is 1gb voldoende. Met andere woorden dan zul je niet meteen merken dat er meer geheugen in zit. Alleen dus wanneer je computer dat nodig heeft. Tevens waarom je cpu op 100% draait, is natuurlijk niet goed, maar bij taakbeheer, en dan processen kun je zien welk progamma eventueel dit veroorzaakt.

Delta Hawk
 
Dat begrijp ik, maar wanneer ik een game speel of een HD film afspeel zal hij (denk ik) wel die extra gb geheugen nodig hebben.
Ik begrijp ook dat ik kan zien door welk programma mijn CPU op 100% komt. Echter is dat niet echt mijn vraag, want het lijkt mij niet dat bij het draaien van één convert programma'tje of bijvoorbeeld Azureus/Vuze mijn CPU 100% behoort te zijn.
 
het is een single core processor die worden een stuk ouder. wat je eigelijk nodig moet hebben tegewoordig is (minimaal) een dual core processor.
en een convert prog gebruikt redelijk wat reken kracht dan is niet gek dat het naar de 100% shiet.
 
Wat is dan een leuke processor voor een klein budget?
 
Dat soort dergelijke software vraagt behoorlijk veel, en dan ga je wel zien dat een 3200+ snel tekort komt. Helemaal als die ook nog bijvoorbeeld een onboard video kaart hebt. Dus ja in dit geval wat de persoon boven mij zegt dat je processor gewoon te oud word. En ik dacht dat je processor standaard nu op 100% draaide, waarschijnlijk niet goed gelezen van mijn kant. Anyway advies is dus om te kijken voor een nieuwe processor, echter door de socket (die al behoorlijk veroudert is) kun je die niet meer nieuw kopen, dus of je moet iets 2de hands vinden, of eventueel kijken voor een geheel nieuwe computer.

Delta Hawk
 
Ik heb enkele minuten geleden mijn pc geprobeert op te schonen met CCcleaner en Spyware doctor. Ik heb het een en ander laten verwijderen en mijn computer opnieuw opgestart. Nu heb ik een nieuw probleem! Ik kan niet meer internetten met mijn Windows internet explorer. Ik kan wel naar HTTPS sites, maar niet naar HTTP. Als ik verbindingsprobleem vaststellen/netwerkcontrole voor windows xp, doe (optie van explorer) geeft hij aan dat er geen internetverbinding via HTTP, HTTPS of FTP kan worden gemaakt en dat dit waarschijnlijk komt door de firewall. Deze heb ik uit gezet en dit geeft geen resultaat. Tevens geeft hij aan om de instellingen van de firewall voor HTT-poort (80), HTTPS-poort (443) en FTP-poort(21) te controleren.
Iemand enig idee wat er mis is?
 
Het open hebben staan van MSNmsgr kost me nu zelf al 90% CPU.
 
Mod edit

Vraag aan de ts'r:Wil je nu voor een nieuw systeem gaan of wil je een oplossing voor je probleem.Want nu zijn er lieden bezig met allerlei systemen maken en de weer nodige discussies daarover.
Dit ivm wel of niet verplaatsen van het topic naar juiste sectie bijv.En/of verwijderen van de systemendiscussie.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik wil niet een nieuw systeem.

Terugkomend op het probleem dat bijvoorbeeld het open hebben staan van MSNmsgr al 90% CPU kost!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer de volgene paar tools.
deze om je hardeschijf wat te verbeteren.
deze voor de wat meer algemene zaken
ben er bang voor dat er voor de rest niet veel meer aan te doen valt. tenzij ander mensen nog ideeën hebben.
 
Laatst bewerkt:
Oké ik heb het gevoel dat mijn pc aardig opgeschoont is dankzij dat tweede programma'tje, of hij er sneller van geworden is weet ik niet.
Zal vannacht mijn schijven defragmenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan