CPU gebruik PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter LenR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LenR

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2013
Hoi allemaal,

mijn computer gebruikt sinds gisteren continue zo'n 10-20% CPU, ook als ik niets doe. Ik heb gisteren niets geïnstalleerd. Het lijkt er ook op dat alles wat ik doe meer CPU gebruikt dan voorheen. Als ik een browser open (zowel Chrome als Firefox) pieken alle 4 de cores naar zo'n 50% en gaan dan weer terug naar zo'n 10%. Voor bijvoorbeeld Word of 'mijn documenten' hetzelfde verhaal.. Heb systeemherstel gedaan naar een aantal dagen terug, maar dat heeft het niet opgelost. In Process Explorer zie ik ook niets bijzonders. Mbam laten scannen, maar niets gevonden. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb windows 7, processor: AMD Phenom II X4 955.

Bedankt alvast :)

Ja, sidebar.exe, chrome, explorer nemen soms zo'n 3% in beslag. Het is niet 1 proces dat veel cpu in beslag neemt ofzo.. En als ik het cpu percentage opsom wat ik in taakbeheer of process explorer zie, dan kom ik ook niet bij het totale percentage van cpu gebruik. Erg raar vind ik.
Als ik skype aan heb, dan zie ik in Process Explorer dat het proces "Interrupts" van System rond de 3% blijft. Is dit raar?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik merk net dat gewone 360p Youtube filmpjes ook zo'n 30-60% cpu in beslag nemen op alle cores...

vrij normaal je zult vrijwel altijd een processor op 20% zien blijven hangen immers het OS zelf moet ook blijven draaien is niks mis mee
pas als de pc uit staat zal de processor 0% verbruiken:P

Dat weet ik, maar er wordt ineens meer cpu gebruikt dan voorheen.. Die cpu spikes en dat hij op 30-60% blijft hangen bij youtube video's is ook niet normaal, toch? Dat was eerst niet zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan