CPU gebruik te hoog door een svchost.exe

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joh

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Het gebruik van de CPU op mijn computer is 100%, veroorzaakt door één van de svchost.exe processen. Als ik dit proces beeindig gaat het prima en heb ik geen merkbaar probleem met de computer. Nu wil ik uitzoeken op welk programma dit proces betrekking heeft. Hoe kan ik hier achter komen?
Joh

Hier staat een compleet overzicht van alle taken die in een computer kunnen draaien. De svchost.exe (mits goed gespeld!) is zonder meer belangrijk voor de computer en kan niet zomaar worden afgeschoten.
Als er een subtiele tikfout inzit dan is het een virus o.i.d en dan moet het afgeschoten worden!

Ron

Dat proces is van de Windows automatische updates.
Vaak werkt het volgende:

Schakel automatische updates uit
Start de pc opnieuw op
Schakel automatische updates weer in

Kan ook nog zijn dat je een programma hebt vn microsoft wat is verloopen,maar wat die nog wel probeert te updaten en dat bots met elkaar,dan blijft die ook op 100% cpu staan
Programmas als words enzo

Cpu 100%

Het probleem is opgelost. Met het programma ProcessExplorer bleek dat het programma van de printer, die draadloos is aangesloten, bleef zoeken naar updates voor het netwerk. Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd en tot nu geen problemen meer. Een ieder bedankt voor de ondersteuning.
Joh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan