CPU & Geheugen verbruik gaat veelste hoog!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achi3

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Hallo!

Mijn probleem is dat het CPU en het Geheugen gebruik sinds een maand veelste hoog ligt, het gaat dan wel soms beiden tot 100%.

Ook bevriest het scherm soms dat ik moet afsluiten door of stekker eruit of knop 10 seconden ingedrukt houden.

heb alle RAM geheugen ook op Memtest laten draaien maar geen enkel error gevonden.

Wel is het zo dat de RAM's soms flink warm zijn.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en kan me erbij helpen?

Dit zijn mijn PC gegevens;

Besturingssysteem
Windows 8.1 64-bit

Processor
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 65 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie

RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)

Moederbord
Acer Predator G3620 (SOCKET 0) 28 °C

Grafisch
S23B350 (1920x1080@60Hz)
S24B150 (1920x1080@60Hz)
2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (ASUStek Computer Inc) 59 °C

Opslag
232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB (SSD) 40 °C

Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GH82N

Geluid
Razer Kraken 7.1

AL GEPROBEERD:

Nieuwe Moederbord
2x nieuwe Rams
Windows Geformatteerd
Nieuwe Koeling
Bios Update uitgevoerd
Nieuwe Koelpasta
PC Stofvrij geblazen
Malware scans uitgevoerd
Andere Videokaart geprobeerd
Drivers geupdate

Probleem was

een Achtergrond taak!

Laatst bewerkt:
Heb je de binnenkant van de kast al eens gecontroleerd op stofophoping?

Heb je de binnenkant van de kast al eens gecontroleerd op stofophoping?

binnenkant houd ik regelmatig stofvrij, ook om de 6 maanden nieuwe koelpasta erop, daaraan zal het helaas niet liggen :(

Nou, 65 graden voor je processor terwijl je pc idle is, is wel erg hoog. Ik zou toch eens je koeling controleren. Verkeerd aangebrachte koelpasta heeft een negatief effect op de geleiding.

Een "zieke" videokaart wil soms ook nog wel eens voor dergelijke verschijnselen zorgen. Heb je een mogelijkheid om te testen met een andere kaart?

Mocht het stoffen niet werken,

Draai de Samsung SSD 840 EVO Performance Restoration Software ook even
Deze update de Firmware voor je SSD en controleert de boel op fouten.
Update voor de rest ook al je drivers.

Het klinkt als een soortgelijk probleem dat ik had, alleen kreeg ik er nog een blueschreen bij.

heb de Perfomance Restoration gedraaid, hopelijk even een dagje pc zo aanlaten kijken of het probleem nog voorkomt, en idd had dat blauwe scherm ook maar dat had ik 2x maand geleden daarna ook niet meer verschenen.

een week terug heb ik ook Windows opnieuw geinstalleerd, en alle windows updates geinstalleerd, hierbij worden ook het drivers automatisch geinstalleerd toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, Windows zal enkel wat drivers van Microsoft installeren wanneer die beschikbaar zijn. Je moet altijd zelf de drivers van je moederbord installeren voor de beste prestaties en geen problemen.

Nou, 65 graden voor je processor terwijl je pc idle is, is wel erg hoog. Ik zou toch eens je koeling controleren. Verkeerd aangebrachte koelpasta heeft een negatief effect op de geleiding.

65 graden voor de I7 3770 is niet hoog althans voor de normen wel.
Heb hier ook de 3770 en is een algemeen probleem met de uitgegeven processoren van intel en heb door de pc boer alles laten checken bij intel zelf, intel geeft zelf ook toe dat bij de ivy brige verkeerde en of goedkopere koelpasta in de processor zelf zit.
In het begin namelijk hetzelfde probleem gehad en naderhand een aftermarket koeler erop gezet en never geen problemen meer gehad.

Misschien dat je met de stock koeler te weinig warmte laat verdwijnen en misschien wel een oplossing wie weet

@ foxxxie: 65 graden voor idle is wel erg hoog. Als dat al idle is, dan kan het zijn dat de processor flink veel warmer wordt onder belasting en dat de pc dan gaat throttlen, wat mogelijk de omschrijven problemen veroorzaakt.

Dus aan de TS de vraag: is die 65 graden onder idle of wanneer de pc belast wordt? Als het onder idle is, wat zijn de temperaturen dan tijdens belasting?

@kipje

Ik weet wat je bedoeld maar de temps van deze cpu blijven zo en zo aardig hoog.
De mijne was voorheen namelijk rond de 58 graden en die was ook idle vandaar dat ik dat uitgezocht had met behulp van de pc boer en intel.
Nu tegenwoordig is mijn temp idle op 32 graden en onder max load is hij 58 graden dus hoop voor hem idd dat het niet onder idle is ....
Laten we maar even afwachten wat hij gaat vermelden:P

@ foxxxie: 65 graden voor idle is wel erg hoog. Als dat al idle is, dan kan het zijn dat de processor flink veel warmer wordt onder belasting en dat de pc dan gaat throttlen, wat mogelijk de omschrijven problemen veroorzaakt.

Dus aan de TS de vraag: is die 65 graden onder idle of wanneer de pc belast wordt? Als het onder idle is, wat zijn de temperaturen dan tijdens belasting?

of het tijdens Idle hoge temperatuur is geen idee, maar tijdens of net na de idle loopt de computer wel het meeste vast.

Ook is het zo dat wanneer de cpu en geheugen gebruik flink hoog staan, dat er 1 programma op 30% gebruik staat, verwijder je die gaat de volgende weer op 30% en daaronder dan weer bijvoorbeeld 10% etc. Kortom wat je van het taakbeheer eraf haalt, gaat de volgende programma weer op volle toeren.

Laatst bewerkt:
Heb de SSD Restoration uitgevoerd, nieuwe Koelpasta, drivers geinstalleerd, stof verwijderd, onlangs ook windows 8 geformatteerd en geinstalleerd, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.

Nog enig idee wat ik kan doen?!

Heeft dit het probleem niet opgelost?
Installeer je wel een officiële versie van Windows 8?

Niet dat straks heel je PC vol met spyware draait?

Spyware kan veel CPU en RAM vreten. en zorgt uiteindelijk voor hogere temperaturen..

Laatst bewerkt:
Heb je de stock koeler er nog op zo ja probeer eens een betere koeler dan verder weet ik het ook even niet .

Heeft dit het probleem niet opgelost?
Installeer je wel een officiële versie van Windows 8?

Niet dat straks heel je PC vol met spyware draait?

Spyware kan veel CPU en RAM vreten. en zorgt uiteindelijk voor hogere temperaturen..

Tis idd de officiele versie die ik van Acer zelf heb gekregen, heb verder ook niet veel dingen op me pc

Heb je de stock koeler er nog op zo ja probeer eens een betere koeler dan verder weet ik het ook even niet .

maar kan het aan de koeler liggen? want eerder had ik dit probleem niet, sinds een maand is het zo zonder dat ik iets nieuws in pc heb gestopt.

Een "zieke" videokaart wil soms ook nog wel eens voor dergelijke verschijnselen zorgen. Heb je een mogelijkheid om te testen met een andere kaart?

heb me oude videokaart erin gedaan, probleem blijft hetzelde helaas, vandaag komt me nieuwe koeling binnen hopelijk ligt het daaraan.

Nieuwe CPU koeler, nieuwe 2x 8GB Rams erin, zelfs nieuwe behuizing met 4 fans, maar probleem blijft hetzelfde.

Iemand nog enig idee? zo niet dan haal ik gelijk nog een nieuw moederbord met cpu :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan