CPU houdt GPU tegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
hallo,
ik vraag me af of mijn processor mijn videokaart tegenhoud, ik zie namelijk als ik de wat zwaardere games (zoals crysis, moh airborne) dat mijn cpu gebruik op 100% staat.
ik heb dit al geinstalleert voor mijn cpu: dual-core optimazer ( van de site gehaald van amd )
wat me ook opvalt is dat mijn videokaart niet warm wordt, vaak zie ik dat ze idle al snel 55 graden zijn, bij mij wordt hij maximaal bij crysis 60 graden.

ik heb de amd 6000+ ×2
en mijn videokaart is de 8800 gts 320

alvast bedankt, martin

ik heb 2048 mb intern geheugen van kingston 667 mhz, dit kan op mijn moederbord want die ondersteunt 533-800nogwat mhz

Maar wat is dan nu eigenlijk je probleem?
Wanneer alles goed en soepel draait en niet warm wordt, wat wil je dan nog meer??

nou dat ik het wel raar vindt dat hij meestal op 100% loopt.

Dan moet je even in taakbeheer kijken welk proces daarvoor verantwoordelijk is

dat heb ik al gedaan, bij crysis is dat meestal 700>800 mb maar dan gebruik ik nog geen eens 1500 mb van alles, ook gebruik ik geen vista.
zou het zin hebben om 2× 512 mb erbij te kopen zodat ik 3 gig heb?
ik heb nog 2 sloten vrij op mijn mobo

Laatst bewerkt:
Ik bedoel uiteraard in taakbeheer kijken welk proces verantwoordleijk is voor die 100% cpu gebruik....

2x 512 bij kopen heb geen zin dan verval je dualchannel setup.
regel is 4x de zelfde.
4x512mb 4x1gb en zo verder
dualchannel zal niet werken met verchillende formaat geheugen.

crysis is een gruwelijk zwaar spel als je hem lekker draait dan wordt je gpu echt niet tegengehouden. hij lagged toch niet of wel dan?

ok ik ga kijken in taakbeheer als ik crysis speel, zal een screenshot plaatsen zometeen
___ ___ ___
hier is de screenshot.

Laatst bewerkt:
nu is het me opgevallen dat als ik iets speel en ik bekijk het cpu gebruik dat core 1 veel meer gebruikt wordt.
op het plaatje staat dat core 1 58% gebruikt wordt, core 1 maar 10%.

het komt ook wel eens voor dat core 1 90% wordt gebruikt en core 2 5%.

wie weet hier meer van?

Ik geloof dat je iets niet helemaal begrijpt....

In je bijgevoegde screenshot heb je helemaal geen 100% CPU gebruik maar juist 99% ongebruikt!!!!

eerder was dat makkelijker te zien toen ik vista had
toen had ik dat in de side bar en toens stond er core1 en core 2 100% (ze waren rood)
en dat 2de scherm, waarom wordt core1 veel meer gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan