CPU is 100+ graden

Status
Niet open voor verdere reacties.

salim2012

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Hallo

Ik heb sinds 2 weken geleden een laptop aangeschaft en sindskort speccy gedownload. Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat mijn CPU wel rond de 100 graden was. Ik had helemaal geen spellen gespeeld of iets anders gedaan wat veel energie kost. Wat raar is, is dat de zijkant van mijn laptop (waar de fan ligt) helemaal niet heet is. De rest (motherboard, GPU en hard drive) zijn rond de 48 graden, dus normaal. Verder heb ik niet echte lagg of crash problemen gehad. Alleen kwam het voor dat firefox soms niet reageerde maar dat gebeurt niet meer.

Ik heb een samsung laptop met de volgende specs
Windows 8
CPU: AMD A6-4400M Trinity 32nm Technology
Motherboard: SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. NP355E7C-S05NL (P0)
RAM: 4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 801MHz (11-11-12-28)
Graphics: 512MB ATI AMD Radeon HD 7520G + 7670M Dual Graphics (Samsung)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7670M (Samsung)
Hard Drives: 466GB Seagate ST500LM0 12 HN-M500MBB SATA Disk Device (SATA)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Hallo,

Kan het zijn dat je de CPU temperatuur per ongeluk hebt ingesteld op Fahrenheit? 100 graden fahrenheit is namelijk ongeveer 37 graden celsius, wat me iets logischer lijkt. Kijk eens of je dit ergens kunt vinden en eventueel aanpassen?

Groet, Jochem

moest cpu 90° hebben gaat ie al in alarm en valt ie uit, ik denk dat eerder je temperatuursensor niet juist werkt of je prog er niet mee over weg kan

Core temp al gebruikt en geeft precies hetzelfde. Verder is het in graden (°C). En toen ik een spel zat te spelen werd hij 120 graden maar verder niet echt heet aan de zijkant...

Deze CPU kan maximaal 100 graden worden dus ik denk dat er dan iets anders niet goed zit.

Hmm dat is inderdaad raar, hij is nu nog steeds 100.. is er echt niemand die me kan helpen? Ik heb er niet echt last van want alles werkt prima, ben alleen een beetje bezorgt.

100 graden is te heet je cpu zal zeer snel degraderen en kapot gaan als je dit te lang blijft gebruiken

terug mee naar de winkel en garantie claimen je laptop is gloed nieuw en dit hoort niet!

Nu weet ik zeker dat er iets niet goed is. Ik heb net mijn laptop opgestart en het geeft dezelfde waarden aan (95 °C) als gister. Iets klopt er dus niet want hij voelt koud aan..

Hoi,

Lijkt me toch zinnig om je garantie aan te spreken kan wel niet kloppen maar zo kan je ook niet zien wanneer het mis is laat hun het maar oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan