CPU is unworkable or has been changed

Status
Niet open voor verdere reacties.

van kelst

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
10
"CPU is unworkable or has been changed" please recheck cpu soft menu
Dit is de melding die ik krijg bij opstarten van computer
Award Modular BIOS v4.51PG
Kan er mij iemand helpen?
Ik heb in de BIOS op default gezet zonder resultaat
Druk ik op F1 dan loopt de computer verder tot de vermelding "ongeldige systeemdiskette " verschijnt (zonder dat er diskette in de computer zit)
Besturingssysteem is windows XP


Bedankt bij voorbaat
 
je zal de bios in moeten duiken om de instellingen goed te zetten .
je kom er door de pc te herstarten en gelijk voor het post scherm herhaarlijk op del te druken.
 
Hoi, lijkt me een combinatie van problemen.

Ik denk als ik het zo lees dat je biosbatterij leeg is, deze zou je moeten vervangen

En de melding van ongeldige systeemdiskette houd niets anders in dan dat die geen besturingssysteem kan vinden. Misschien omdat die de harde schijf niet ziet in het bios?

Dus als eerste je batterijtje vervangen, daarna je bios goed instellen incl. hardeschijf.

Misschien dat je windows nog opnieuw zou moeten installeren maar bovenstaande zou je eerst kunnen proberen
 
welke instellingen?

bedankt voor het antwoord ,maar het probleem blijft voor mij welke instellingen moeten aangepast worden in de BIOS?

beste groeten
 
Biosbatterijtje is vervangen ( ondertussen gemeten en gaf nog 3,00 V)

De foutmelding blijft dezelfde ;CPU is unworkable......0


beste groeten
 
hoi, sorry voor de late reactie.

kijk eens of je pc wel op een geaard stopcontact is aangesloten, misschien dat dit een oorzaak zou kunnen zijn.

Succes verder
 
is het al opgelost ?
ik heb namelijk ook dat moederbord en eenvergelijkbaar probleem en krijg dus ook die melding, alleen heb ik m inmiddels zover dat ik met F1 door mag starten

gooi jouw oplossing (als je die hebt) ook ff neer ?

edit 5april mijne doet t weer
(@mod: mag deze crosspost ? is wel relevant lijkt me)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan