CPU koeler draait constant 100%

• Onderwerp starter Onderwerp starter Scary
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo,

Sinds 3 dagen ben ik trotse eigenaar van een nieuwe computer

*Behuizing: Centurion 5 II
*Moederbord: Asus P8P67
*Processor: Intel Core i7-2600k 3,4Ghz (Overclocked naar 4,6Ghz)
*Koeling Processor: Corsair Hydro Series H60
*Harde Schijf: Western Digital, 2TB, 3.5", SATA 600
*Geheugen: Kingston Hyper X, 8GB, PC3-12800 (DDR3-1600)
*Voeding: CoolerMaster Silent Pro, 700W
*Videokaart: Geforce GTX560 1GB
*Cardreader: Interne cardreader 3.5
*DVD Brander: Lite-On IHAS122-18, 48X48X32X, SATA 300

Echter heb ik het idee, omdat de koeling zo veel lawaai maak dat die constant op 100% staat te blazen.
Ook hoor ik hem niet sneller of langzamer gaan wanneer ik ga gamen.

Dit is tijdens Idle load:

Ik heb al een beetje in de Bios rondgeneusd en heb daar zoveel mogelijk settings op Silent gezet, maar geen effect.

Iemand een idee?

In de bios ook de CPU Q-fan Control en de Chassis Fan Control beide op Enabled gezet?
Natuurlijk ook Cpu fan profile en de Chassis Fan profile beide op Silent gezet?

NB! Als beide op silent staan en de fans gaan dan inderdaad langzaam draaien, dan zou ik wel even uitkijken met te fors overclocken. Zet dan de boel maar weer op full speed.

Laatst bewerkt:
Als ie nog steeds hard blijft draaie, ook als ie niet overclocked is, controleer dan eens of de cpu-fan stekker er wel goed in zit. en dat alle 4 de pinnetjes ook echt contact maken.

Ook al de utilities geinstalleerd die meegeleverd worden, zoals bijv. FAN Xpert. Daarmee zou de fan speed te regelen moeten zijn.

Ik heb nu even geen tijd om de BIOS in te gaan, zal ik later vanavond nog even doen.
Ook zat er in de doos geen CD-tje met software. Is FAN Xpert goed?

Ja, dat werkt perfect. Raar dar er geen CD met software is meegeleverd. Maar goed, alle software voor het moederbord kan gedownload worden van de ASUS web site. Daar zijn ook de utilities zoals Fan Xpert te halen.

Via de CD van het moederbord toch nog software gevonden waar ik de Fan zou moeten kunnen controllen.

Hij blijft constant op 4455rpm draaien en gaat niet naar beneden, wat ik ook probeer.
Ook ben ik de bios nog in gegaan en daar stond ook alles goed ingesteld.

Het is opgelost.

Ze hadden de 2 stroomkabeltjes omgewisseld. Zo dacht het moederboord dat de pomp de fan was en anderzom.
Nu doet die het goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan