CPU koeler(laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Hallo,

Ik heb aleen aantal dagen last van als ik verschillende de games speel (die makkelijk op me laptop kunnen) dat me laptop VEEEEL te warm wordt.... tegen de 80 graden aan...

ik schrik hier nog al van...

wie kan me helpen om me laptop beter te laten koelen??
Het is een Toshiba Satellite A60-188 met extra geheugen.

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam LAPTOP (Wouters Laptop)
Naam gebruiker Wouter

Moederbord:
CPU Type Intel Celeron D 340, 2933 MHz (22 x 133)
Moederbordnaam TOSHIBA Satellite A60
Moederbord Chipset ATI Radeon 7000 IGP
Systeemgeheugen 1152 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Insyde (02/16/04)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart ATI MOBILITY RADEON 7000 IGP (128 MB)
Video kaart ATI MOBILITY RADEON 7000 IGP (128 MB)
3D-Versneller ATI Mobility Radeon 7000 IGP (RS250M)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB]

Multimedia:
Geluidskaart ATI SB200 - AC'97 Audio Controller

Opslag:
IDE apparaat ATI PCI IDE Bus Master Controller
Harde schijf TOSHIBA MK4025GAS (40 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station MAT****A DVD-RAM UJ-830S (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-RAM:3x, DVD-ROM:8x, CD:24x/10x/24x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 38146 MB (25615 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk:
Netwerkkaart Atheros AR5004G Wireless Network Adapter (192.168.1.100)

Peripherieapparaten:
Printer HP LaserJet 4000 Series PCL6
USB1 apparaat ATI SB200 - USB Controller
USB1 apparaat ATI SB200 - USB Controller
USB2 apparaat ATI SB200 - USB 2.0 Controller
USB-apparaat USB-HID
Batterij Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode
Batterij Microsoft AC-adapter

Wie helpt mij?? van mij mag me CPU wel een stuk omlaag richting de 2 ghz.. als dat mogenlijk is...

nog wat info:

Temperaturen:
CPU 78 °C (172 °F)
TOSHIBA MK4025GAS 40 °C (104 °F)

CPU snelheid:
CPU Klok 2933.28 MHz
CPU Multiplier 22.0x
CPU FSB 133.33 MHz

zou dit wat omlaag kunnen zo jah hoe?? hoop dat dit helpt me laptop kouder te houden...

Hij is 1 april 1 jaar oud...

Ik heb het met Speedfan en met Everest Home allebij getest en allebij geven ze het zelfde aan...

en me fan is wel wat stoffig meer richting me zijkant van de fan...maar niet dat je zegt van die zit helemaal vol met stof...

is er gene mogenlijkheid om de snelheid wat omlaag te doen of zal dat niks te maken hebben om het koeler te houden??

Als je eraan kunt, proberen wat uit te stoffen, of met speedfan kun je misschien de fan iets sneller laten draaien.

het probleem is je moet met Speedfan je moederbord invullen maar ik zou niet weten waar die van mij ondervalt...dus kan er verder ook niks aanpassen..
heb al geprobeert om me laptop open te krijgen maar via de onderkant (na alle schroefjes los te hebben gehad kreeg ik hem nog niet los:S) iemand een id om deze los te krijgen anders? of zit er onder een bepaalde toets onderder me toetsenbord nog een schroefje? en zo jah onder welke toets zou die kunne zitten?? k ga niet ff al me 100 toetsen los halen:S

Met Speedfan hoef je niet het moederbord in te vullen hoor. Ik gebruik al een aantal jaren Speedfan en heb nog nooit m'n moederbord aangegeven.

Schroeven zitten voor zover ik weet nooit onder een toets. Ze kunnen wel achter rubbertjes zitten van bijvoorbeeld de "voetjes" en de klep.

ik heb gekeken met speedfan en neem aan dat ik dna naar Configure en dan naar Fans moet gaan... hierbij krijg ik en leeg scherm net als bij voltages en speeds..

zie alleen bij temp 2 opties van me hd en van me cpu (daar de temp.van)

HEHE het is me gelukt om het open te krijgen:confused: ben er wel een half uur mee bezig geweest (1 hoek bij me dvd-rwspeler ging niet los zit niet met schroeven vast of zo)
dus ik alles weer dicht doen doet me WLAN kaart nix meer(zit ingebouwt) dus ikkijken.. zie ik 2 bijna de zelfde kaartjes zitten dus ik pak een boekje er bij zie dat er bij 1 een kabeltje los gegaan is (stekkertje) dus ikdoe die er weer aan en hij gaat gelukkig weer branden(lampje van me WLAN kaart:D ) dus ik maar wachten en wachten bij het opstarten geeft tie aan dat tie geen HD kan vinden :S ikgoed kijken heb ik de harddisc nog op me bureau liggen dus die er in en opgestart en nu zit hij op 53 garden normaal en heb net ff game gespeeld en hij zat er na op 65 graden dus dat misserigekleine beetje stof deed hem hem toch....

:thumb: :thumb: :thumb: Maar mensen allemaal bedankt!!:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan