cpu koeler vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ianb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ianb

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
ik wil de koeler van mijn cpu vervangen, weet iemand hier een tutorial voor? (inclusief schoonmaken enz enz?)

alvast bedankt. ;)

Koeler

Wat voor koeler is het?

Bv. een Socket a of P4 Koeler?

Mvg.

Het is een thermaltake k7 (socket A) vulcano 11+ koeler op een AMD 2000+ processor.

Er zit al een boxed koeler op, maar ik ben niet helemaal tevreden met dat ding, dus graag over hoe ik de oude koeler eraf haal en de resten pasta van de processor?

Koeler.

Indien de de standaard AMD koeler wil verwijderen heb je een schroevendraaiertje nodig.

Aan 1 kant van de klip waarmee de koeler vast zit is een uitsparing gemaakt.

Daar moet je de schroevendraaier insteken.

Druk met kracht (maar zeer voorzichtig) de klip naar beneden en wip hem van het nokje af.

Kijk uit dat je het moederbord niet beschadigd want dat is snel gebeurd.

De koelpasta is heel makkelijk met aceton te verwijderen. (ik gebruik hier zelf de nagellak remover van mijn vrouw voor.) ;)

Ik heb hem er nu op zitten, hou kan ik nu in mijn windows testen hoe warm hij wordt? ik dacht als je iets met de windows calculator uithaalt dat de processor dan op 100% blijft. en hoe warm zou hij idle bij deze koeler op zijn laagste toerental (1500) moeten zijn

Zorg dat de rekenmachine weergave op wetenschappelijk staat, type vervolgens 123456789 en druk dan op n! je zal dan de melding krijgen dat het erg lang gaat duren, maar als je doorgaat zal de CPU wel voor 100% belast worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan