CPU koeling probleem!!!!HELP!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FilterX

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2005
Ik heb dus een probleem met mijn computer..

Aantal weken geleden had ik ruzie met mijn koeling. Had ik mijn koeler van me proccesor af gehaalt schoon gemaakt met de stofzuiger toen had ik dus me koeler uit zijn toeren tal gedraait.. dat was fout 1

fout 2: ik deed de koeler er weer op zonder koelpasta

Liep ie op tot 80 weekje later besluit ik koelpasta te gaan halen en had het op de processor gesmeert

godzijddank mijn trouwe pctje liep foutloos weer op de 55 graden:)

niet zo lang daarna besluit ik een 20 gb hardeschijfje bij me 250 gb te hangen.
(wegens dat er belangrijke bestanden en muziek opstond)
Dit wou dus nie lukken terwijl alles goed zat.. jumpers, kabels etc..

telkens als ik de 250 gb op pramiry had gezet en de 20 gb op secondary vond de computer geen van beide..
als ik het andersom deed, ook niet...

Dus ik haalde het jumpertje van m'n 250 gb af
en had hem bij de 20 gb op secondary gezet hij vondt alleen mijn 250 gb..deed ik het andersom deed ie het
zelfde maar dan met me 20 gb

Ik besluit alles weer te verbinden zoals eerst.

Loopt mijn temparatuur weer op tot 84 graden
Dus ik heb de koelpasta vervangen en ook dat hielp niet.

Nieuwe koeler gekocht voor 40 euro

Dat hielp een klein beetje als ik de pc opstart loopt ie al gelijk op de 54 graden.. wel beetje heet en als ie een tijdje aanstaat en doet niks dan draait ie wel constant op 54 graden maar zodra ik iets opstart is het gelijk in de 63 graden bij het maken van muziek draait ie rond de 57 graden maar dan moet ik ook echt niet tegelijker tijd op msn zitten of iets installeren..

vandaar dat dus alleen het muziek maak proggie op m'n pctje staat

Mijn systeempje is een:
-Pentium 4 3,0ghz
-ASUS p100 S-X moederbord (was de goedkoopste..)
-512 MB ddr
-128 mb gforce 5200 nvidia vidieo kaart
-250 GB Hardeschijf

De pc is niet eens een jaar oud ik had hem in januari in zelf in elkaar gezet half jaar later was mijn moederbord kapot en hadden ze er een nieuwe ingezet van het zelfde type

Alstublieft mensen ik heb echt een oplossing nodig!!!:(
Mijn dank is groot voor de gene die iets weet

Ik denk zelf dat het eventueel weer me moederbord is dat is te vervangen maar proccesor moet het absoluut niet zijn maar ja het ken alles zijn

Btw..ben niet van plan een nieuwe te kopen

Laatst bewerkt:
voor de jumper settings zou je naar de pagina van de fabriekant kunen gaan.
voor de rest is het even uit zoeken.
en hoeveel koel pasta zit er op gesmeerd want te veel werkt,
dus ook van geen meter ;)

Geplaatst door virtuosa
voor de jumper settings zou je naar de pagina van de fabriekant kunen gaan.
voor de rest is het even uit zoeken.
en hoeveel koel pasta zit er op gesmeerd want te veel werkt,
dus ook van geen meter ;)
Ik weet wel hoe het met die jumper setting werkt hoor:p het was me in het begin ook gelukt maja, de koelpasta heb i knie al te veel gedaan
gewoon een laagje

Geplaatst door FilterX
de koelpasta heb i knie al te veel gedaan
gewoon een laagje
Waarschijnlijk te veel, als ik het zo lees. Je dient maar een druppeltje, nog kleiner dan een rijst korrel op de Core van de processor te doen. Als je de Heatsink(koelblok) monteerd, verspreid de koelpasta zich vanzelf.

Geplaatst door crash

Waarschijnlijk te veel, als ik het zo lees. Je dient maar een druppeltje, nog kleiner dan een rijst korrel op de Core van de processor te doen. Als je de Heatsink(koelblok) monteerd, verspreid de koelpasta zich vanzelf.

Nou ik zal het ff proberen:D
Thxs.. dus 1 droppeltje das alles? en dan koelblok der op en de fan daar boven op monteren?

Zorg eerst dat de oude koelpasta verwijderd is en dan nieuw er op smeren.
Harde schijven heb je die wel ingesteld op master en slave?

Geplaatst door SJJ
Zorg eerst dat de oude koelpasta verwijderd is en dan nieuw er op smeren.
Harde schijven heb je die wel ingesteld op master en slave?

Ja dat snap ik dat dat eerst er af moet:p

Idd die stonde op master en second..

Geplaatst door SJJ

Ja mooi secondary master of slave?

nee.. Pramiry master en slave kan dat?

Secondary daar staan mijn cd rom en brander al onder master en slave

Oke ik heb dus zojuist iets gedaan wat nooit goed kan zijn..

Ik haalde me koeler van het koelblok af en toen wou ik het koelblok van me processor af halen maar deze zat door de laag koelpasta die er onder zat zo vast dat ik mijn procssor geheel uit socket trok:confused:
Ken nooit goed zijn..

Daarna een druppel koelpasta op de processor gedaan koelblok er weer op koeler weer daarop aangesloten pc weer aan gesloten opgestart en.....GEEN resultaat:confused:

Misschien me processor stuk toch of anders de sensors van me moederbord ofzo? Ik weet het nie meer:(

Bijlagen

• aopenqf50.jpg
    aopenqf50.jpg
    4,8 KB · Weergaven: 49
Ja dat probleem is dus veroorzaakt door te veel koel pasta, zijn er pootjes van je processor afgebroken.?

Geplaatst door SJJ
Ja dat probleem is dus veroorzaakt door te veel koel pasta, zijn er pootjes van je processor afgebroken.?

Neej dat is gellukig nie gebeurd alle pootjes zitten nog op zijn plek niks verbogen..

Gewoon de heleboel netjes weer monteren zoals het hoord ,vergrendeling van je socket open en dan processor monteren en dan koeler terug plaatsen.
Wel de stekker uit je kast en pak zelf even aan de waterleiding voor de tijd inverband met statische spanning of je zou een pols bandje moeten hebben dan is dat niet nodig.
Doe voor de zekerheid even een bios reset.

Geplaatst door SJJ
Gewoon de heleboel netjes weer monteren zoals het hoord ,vergrendeling van je socket open en dan processor monteren en dan koeler terug plaatsen.
Wel de stekker uit je kast en pak zelf even aan de waterleiding voor de tijd inverband met statische spanning of je zou een pols bandje moeten hebben dan is dat niet nodig.
Doe voor de zekerheid even een bios reset.

Ik heb alles gedaan zoals het moet toen zei die: New cpu found maar dat is logisch en toen klikte ik op F2 to load deffauld settings

en dan start die niet op heb je de gegevens in de bios opgeslagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan