cpu koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
ik heb net wat onderdelen gekocht voor pc voor zus.

Oa een ECS K7S5A moederbord en een duron 1300

deze was tray dus een koeler van 12 euro bijgekocht. Hierop zit een klein plak-spul, is dit voor de koeling? Is dan dus niet noodzakelijk om bijv Artic III ofzo te kopen?

Want pc moet zo goedkoop mogelijk zijn (echte hollander) want ze is ook aant sparen voor huis enzo.

Dus kortom: is dat kleine plakkertje goed genoeg om op die core te doen (en natuurlijk ijzerwerk monteren) zodat deze goed genoeg word gekoelt? tis maar een duron 1300 en zit een grotere koeling op als mn 1800+ gloof k:)

Mvg. Wilco de Kreij

Arctic Silver is altijd beter, maar zo'n plakkertje is ook genoeg. Zeker voor een Duron, die worden niet zo erg heet. Zorg wel dat de heatsink waar het plakkertje op zit goed contact met de processor maakt. Want de processor warmte word daarmee namelijk weggeleid naar de heatsink. En die heatsink word dan weer gekoelt met een FAN. Arctic geleid dan net wat beter, maar ik had er niet veel euro's voor over als je niet gaat overklokken.

je hebt mar een drup van dat spull nodig en wat daarop zit is genoeg ...
ik heb mijn cooler zit bijna niks op van dat spul bijna niks .dat komt omdat ik dat ding steeds van processor verwissel en er nooit wat nieuwe kit bij op heb gedaan.
maar heb nu duzz die cooler met bijna niks van dat plakkit erop heb ik op een amd athlon 2600 zitten en word mijn cpu maar 35,- graden:D

Don't worry, dat is goed genoeg hoor... Wel niet vergeten om dat plakkertje eraf te trekken dat de pasta beschermd zolang de koeler niet op de cpu zit...

zit geen plakkertje op..

Dan hoef je niks te doen, alleen dat spul er op laten zitten is prima...

Mocht je de processor/ cooler ergens anders op willen gebruiken, dan is het handig om dat spul er nu af te halen en er wat anders op te doen. Dat spul is namelijk nogal hardnekkig als het eenmaal warm is geworden (van de CPU). Maar als het gewoon een "-laat-maar-staan-en-verder-niet-aan-rommelen-computertje" is, vooral er op laten zitten zou ik zeggen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan