CPU Losmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Hallo,

Eerst ff wat Info over mijn pc;

Ik heb twee vragen:

1) Ik zou graag de cooling van mij CPU willen verbeteren. Wat kunnen jullie mij aanraden wat ong. 30 € Kost. En wat natuurlijk op mijn pc past.

2) Ik wil gelijk ff nieuwe coolpasta op m`n CPU doen, alleen ik krijg het coolblok er niet af.
Het is dus een socket A, Iemand een idee hoe dit moet? ik kan op google geen duidelijke turials of foto`s vinden.

Alvast bedankt

Robert G.

Neem een haardroger en verwarm het voorzichtig, en dan zachtjes wat draaibeweging proberen te maken ,komt hij los

Koeler van Zalman, bijv CNPS700b-AICU

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Neem een haardroger en verwarm het voorzichtig, en dan zachtjes wat draaibeweging proberen te maken ,komt hij los

Je bedoelt de processor?

Ik heb het over het CoolBlock.

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Ja het koel blok dan wordt de pasta zacht en kan die er af

Zit hij niet vast met klipjes dan? ofzo? die je wegmoet duwen?

edit: als ik druk bezig ben op de pc, en hij word warm, valt hij er toch ook niet af? *_*

Laatst bewerkt:
// Robert G. ^^ zei:
Zit hij niet vast met klipjes dan? ofzo? die je wegmoet duwen?

Die moeten er wel af ja,maar als de processor vast zit door de oude koelpasta ,doe je verwarmen met haardroger en dan kan je hem er af krijgen

BANDIT123 zei:
Die moeten er wel af ja,maar als de processor vast zit door de oude koelpasta ,doe je verwarmen met haardroger en dan kan je hem er af krijgen

En dat was dus de vraag..Hoe moet dat, mij lukt het niet:rolleyes:

Hoi,

Wat denk je ervan om de processor eens uit de socket te halen, en dan het principe van Bandit toe te passen.

Ik neem aan dat dit wordt bedoeld met het loshalen van koelblok en cpu.

Dan de boel schoonmaken, nieuwe pasta aanblengen, en klaar.

// Robert G. ^^ zei:
Nope, Had ik ook verwacht...

Je hebt gelijk.

Hij zit op het bord met aan allebij de kanten een lip Die moet je van de borg af drukken,beste gaat dat door een platte schroevendraaier te nemen , de lip iets drukken en dan met de schroevendraaier er af hevelen

mavaros zei:
Hoi,

Wat denk je ervan om de processor eens uit de socket te halen, en dan het principe van Bandit toe te passen.

Ik neem aan dat dit wordt bedoeld met het loshalen van koelblok en cpu.

Dan de boel schoonmaken, nieuwe pasta aanblengen, en klaar.

Dat zou wel gaan maar op dat bord kan je niet bij de hevel komen als koelblok er nog opzit,+dat koelblok geborgd zit op het MOBO

Ik bedoel ook de hele cpu + blok er eerst uithalen, en dan het blok van de cpu scheiden.

Het loshalen gaat idd met een schroevendraaier via een lipje aan de zijkant van je socket. ( Wel voorzichtig doen, anders breek je je mobo in tweeën.)

edit: Als je voorzichtig doet gaat het loshalen wel met koelblok en al.

Laatst bewerkt:
mavaros zei:
Ik bedoel ook de hele cpu + blok er eerst uithalen, en dan het blok van de cpu scheiden.

Het loshalen gaat idd met een schroevendraaier via een lipje aan de zijkant van je socket. ( Wel voorzichtig doen, anders breek je je mobo in tweeën.)

Wat ik al zij
dat koelblok geborgd zit op het MOBO, endat je niet bij de hendel van de Processor kan komen

BANDIT123 zei:
Je hebt gelijk.

Hij zit op het bord met aan allebij de kanten een lip Die moet je van de borg af drukken,beste gaat dat door een platte schroevendraaier te nemen , de lip iets drukken en dan met de schroevendraaier er af hevelen

ff een tekening gemaakt

koelblok2ef.png

Zo dus?:p

exit: moeten allebij de klipjes tegelijk naarbuiten gebogen worden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan