CPU maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchman07

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Mijn pc is gecrasht en zijn bij mijn CPU enkele pinnetjes verbogen. Is het mogelijk deze weer rechtop te zetten zodat de CPU weer werkt?

Hallo,

Het moet wel een serieuze crash geweest zijn aangezien er pinnetjes verbogen zijn:cool:

Die van mij waren ook eens verbogen maar dan door de cpu uit mijn twee linkse handen te laten vallen en heb dan met een(lach niet) aardappelmesje langs de pinnentjes gegaan in alle richtingen tot de cpu weer in de socket paste.de pinnetjes mogen maar miimaal overgeplooid zijn want bij het terugplooien kunnen ze afbreken en dan is het helemaal gedaan!

Succes

Gr.Jan

Je pc is dus niet gecrashd, maar je hebt de CPU laten vallen? Inderdaad proberen voorzichtig de pinnen terug te buigen. Als er niets afbreekt werkt je processor nog gewoon ;)

anders kun je een afgebroken pinnetje in de socket stoppen, dat werkt soms

Ik heb gisteravond nog de pinnetjes terug gebogen met een kleine schroevendraaier en hij past nu weer in de socket. Ik heb hem even opgestart en ik had weer beeld. Ik ga vanmiddag kijken of windows ook opgestart wilt worden.

Daarnaast kan het zijn dat de pinnetjes zijn verbogen bij het eruit halen van mijn processor, maar ik ga er wel vanuit dat mijn processor kuren heeft aangezien hij vaker uitvalt. Hij start dan wel op fans gaan draaien lichtjes van het moederbord etc gaan branden maar er komt geen beeld. Als ik dan met mijn processor "speel" gaat die weer beeld geven en start die weer normaal op. Enig idee waar dit mee te maken heeft?

Meer met het moederbord vermoedelijk, cpu's doen het vaak of niet wat niet zo vaak voorkomt, en zelden dat de cache ervan uitvalt.

Geen bol staande elko's?

Niet dat ik zie.

Ik heb nu mijn pc aangezet en verder laten lopen en start windows op. tot aan het laden/weergeven van mijn gebruiker account daar viel mijn pc uit. Dit keer geheel. Is dit voor bescherming van mijn processor aangezien ik er nog geen koeling op heb of werkt het nog steeds niet helemaal. Mijn SSD met OS (windows 7) is gewoon aangesloten.

U zegt? geen koeling?
Zet die er eerst maar eens op dan.

Indien het nog niet wil, in veilige modus eens opstarten via F8.

Opstarten zonder koelblok zegt u?

Kwam er geen rookpluim uit?Hopelijk lukt het nog om op te starten in f8.

Succes

Gr.Jan

CPU gaf geen rookpluimen.

Ondertussen nieuwe koelpasta gekocht en erop gesmeerd en weer geprobeerd en nu doet die het weer gewoon. Ik snap er geen zak van wat er aan de hand was.

Verder wil ik graag nog mijn pc met een paar programma's testen op zijn functionaliteit heeft iemand tips of is er ergens een handleiding te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan