cpu op 100% met AV programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Kaspersky antivirus en daarna ook Internet Suite, gooiden, bij mij althans, veel te vaak de boel op slot. CPU 100%, schering en inslag en dan ook telkens die files en sites checken wat de boel hopeloos vertraagde. Heb net System Mechanic 7 met Zonealarm Firewall met bijbehorend AV prog. (wordt erbij geleverd) geprobeerd en dat is dus echt een regelrechte ramp.

Heb SM al vanaf het begin en het ziet er steeds gelikter uit en heeft een goede combinatie met Firewalls en AV progs. maar je wordt er wel ambivalenterig van. Lijkt toch meer kwaad te doen dan goed en geeft mi schijnoplossingen voor schijnproblematiek, maar met versie 7 gaat de boel vaker fout dan goed. Ook hier telkens AV met een CPU op 100%. Maw de AV progs van Kaspersky en van Zone alarm (ingebouwd bij System Mechanic) vertragen de boel enorm en zetten zelfs heel vaak de boel op slot, althans dat is mijn ervaring.
Nu heb ik Nod 32, heb ik nooit willen gebruiken omdat die interface wel heel erg onduidelijk en onvriendelijk overkomt, maar wat een genot nu, alles draait als een tierelier. Op een laptop heb ik nu Norton AV draaien, daar was ik nooit een fan van maar dat is ook verleden tijd.

In combinatie met Win Firwall gaat alles prima en omzijl je die zo langzamerhand belachelijk geworden absurde veiligheidsmaatregelmogelijkheden, waardoor telkens weer blijkt dat alle deuren in je eigen huis op slot zitten.

Op mij eigen computer nu Kaspersky Firewall die het prima doet en Nod32, de aanbeveling van het nieuwe jaar, in ieder geval voor mij en mijn familie. Prettig ouwe jaar en voorspoedig 2007
 
Laatst bewerkt:
Als je nu nog wat spaties, alinea's, leestekens en zinnen maakt, is het ook nog leesbaar, en kunnen er misschien mensen er hun voordeel mee doen, want dit is niet te volgen, zo.
 
Als je nu nog wat spaties, alinea's, leestekens en zinnen maakt, is het ook nog leesbaar, en kunnen er misschien mensen er hun voordeel mee doen, want dit is niet te volgen, zo.

Lange Pier, de zinnen kloppen en de interpunctie ook. Ik heb wat alinea's gemaakt, misschien zo beter. De kwintessence van de post is mijn slechte ervaring met twee belangrijke anti- virus programma's terwijl die toch heel populair zijn. Nod32 is daarbij een verademing. Tevens vraag ik me af of jullie die ervaring delen??? Zodat anderen eventueel zich kunnen bedenken voor een aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik koop geen anti wat dan ook, AVG Antvirus draait, en af en toe draai ik AVG Anti-Spyware, Spybot, Ad_Aware en soms Hijackthis.

Allemaal gratis, en heb weinig last van rommel, dus mijn advies, koop niets.:)
 
Hoi !

@Lange Pier: Helemaal mee eens ! De gratis progjes zijn echt niets minder dan die dure betaalde ..... !

Ik begrijp echt niet dat mensen die nog steeds aanschaffen.

Tenzij je geld over hebt....

Greetz,

Harry.
 
Ik gebruik nu op 1 pc Kaspersky Internet Security, en over het anti-virusonderdeel ben ik heel erg tevrenden en over het spam en spywaregedeelte. Maar de firewall ( het zgn. Anti-Hacker onderdeel ) is wat minder.

Op de ander gebruik ik NOD32 in combinatie met Sygate dat ook goed loopt.
Binnenkort loopt NOD32 abbonoment af en dan neem ik AVG ( de free versie ).

En verder, daarbij nog af en toe een scan met Ad-Aware, Spybot en AVG Anti-Spyware.

En over het algemeen heb ik bijna nooit problemen.
 
Nou ik gebruik helemaal niks...................nog nooit een probleem gehad hoor.

Niet met de Politie tenminste
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan