CPU op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Direct bij het opstarten van m'n XP machine schiet het cpu gebruik naar 100%. Kijkend in de lijst met processen blijkt svchost.exe de boosdoener te zijn. Bovendien komt svchost.exe tweemaal in de lijst met processen voor. Als ik het voornoemde proces beëindig is het enig merkbare dat de taakbalk van z'n franje wordt ontdaan. Wat kan de oorzaak van dit euvel zijn maar vooral ook wat er tegen te doen?

Beste mensen,
Direct bij het opstarten van m'n XP machine schiet het cpu gebruik naar 100%. Kijkend in de lijst met processen blijkt svchost.exe de boosdoener te zijn. Bovendien komt svchost.exe tweemaal in de lijst met processen voor. Als ik het voornoemde proces beëindig is het enig merkbare dat de taakbalk van z'n franje wordt ontdaan. Wat kan de oorzaak van dit euvel zijn maar vooral ook wat er tegen te doen?

franje = schoonheid?

virusscanner/spywarescanner gebruiken, ik raad aan spybot S&D
http://www.safer-networking.org/nl/index.html
defragmenteren
registry cleaner http://www.ccleaner.com/

Sponzenbroekske,
Bedankt voor je antwoord. Uiteraard houd ik m'n computer zo schoon als mogelijk en bevat deze geen virussen of spyware.
Heb een rondje gegoogled met de volgende uitkomst.
Het feit dat svchost.exe ,om precies te zijn 98% van het cpu gebruik opslokt, ligt in het zoeken naar Windows updates. Uitschakelen van het automatisch zoeken naar en ophalen van Windows updates brengt het cpu gebruik direct terug naar normale waarden. Ga je daarna 'handmatig' zoeken naar updates dan loopt het cpu gebruik direct weer op naar 100%. Naar het schijnt is er, eenmaal aangehaald met dat probleem, vooralsnog niets aan te doen. Natuurlijk heb ik bovenstaande getest.

Klopt. Ik hoop dat er gauw een oplossing wordt gevonden voor dit probleem.

Hé bedankt windbuul55. Ik ga het proberen en laat nog even weten of het gelukt is.

Het werkt.:thumb:
Nogmaals bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan