CPU over temperature error

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0127

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2014
Hallo,

Ik heb zojuist Windows 7 op een Windows XP pc gezet, maar bij het opstarten krijg ik steeds een melding:
am37dy.jpg

Deze heb ik voorheen nooit gehad en wanneer ik op F1 druk start hij verder gewoon normaal op.

Alvast bedankt, groetjes!

BIOS geeft aan dat je temperatuur voor je CPU te hoog is ..
Ik zou es kijken naar stofophoping rond je CPU-koeler, en deze grondig verwijderen.

Inderdaad, de processor wordt te warm. Ik ga mee met de post hierboven.

Ik ga het zo meteen even proberen, maar ik denk dat het licht aan windows 7 op die windows xp pc. Hij namelijk ook flink trager geworden. Ik ben van plan weer terug te gaan naar xp maar dit is gewoon niet meer veilig... Is er eventueel een aangepaste windows 7 versie of andere mogelijkheden (behalve een nieuwe pc kopen).

Nee hoor, OS maakt niets uit want je BIOS vertelt je dit. Dit is dus OS onafhankelijk ;)

Oh oke, dat is vreemd. Hoe kan het dan dat de PC ineens zo traag is, dat was op xp nooit. Ik ga hem nu uitzuigen trouwens.

het kan zijn dat Windows 7 op de achtergrond dingen aan het doen was, zoals het draaien van updates. Zoiets vraagt meer van de processor, dus wordt deze ook warmer. Uit zelfbescherming gaan processoren bij te hoge temperaturen op een lagere kloksnelheid draaien waardoor warmte gereduceerd wordt maar ook je pc trager.

Ik heb de computer uitgezogen en de melding is nu weg. Wel raar dat dit niet zo was met windows xp? De computer is toch nog wel wat traag helaas. Alle updates zijn al geïnstalleerd, iemand nog ideeën?

Tsja, je kan niet verwachten dat op een 6 jaar oude pc Windows 7 vlot gaat lopen ...
Hoe oud is je pc, welke hardware heeft het?

Als ik eerlijk ben weet ik dat zo niet. Is er een makkelijke manier voor mij om dit te weergeven zodat ik er misschien een printscreen van kan maken? Bedankt!

Je zou je hardware kunnen uitlezen met bijvoorbeeld Speccy (piriform)

De computer loopt ook constant te pruttelen als het ware. Hierbij het overzicht:
Naamloos.png

Het 'pruttelen' zou een indicatie kunnen zijn van bad-sectors op de schijf waar je op hebt geïnstalleerd.
Download HDtune om te checken of je harddisk slechte sectoren bevat.
Voor de rest, je systeem voldoet aan de minimale systeemeisen, het werkt, maar meer moet/mag je ook niet verwachten ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan