CPU overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arbynthechief

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Hey mensen,

Ik wil m'n CPU graag upgraden, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik zoiets doe. De clock sneldheid van m'n huidige CPU is 2,4 Ghz, maar dat is voor de huidige games en dergelijke wel wat langzaam. Zou ik dan ook een nieuwe koeler moeten halen? En kan het wel ivm met m'n moederbord?

Dit zijn m'n specs:

CPU Type: Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
RAM: 2GB (DDR2-667 DDR2-SDRAM)
Moederbord: Gigabyte GA-P31-DS3L (Socket 775)

Bvd

En een vast niet nodig advies, kijk goed uit en doe het liever niet. Er hangen ook zoveel nadelen aan.

Ok ik kan begrijpen dat vooroordelen hebt maar kan je even verduidelijken welke de nadelen zijn van overclocken aub.

Laatst bewerkt:
Nadelen;

-Vast lopers
-Blauwe schermen (BSOD's)
-Hardware die kapot kan gaan door buiten de specificaties te draaien.
-Data die verloren gaat, door de vastlopers/bsod's.
-Oververhitte onderdelen, omdat temperatuur sensors niet goed werken.

Ja, ook ik heb mijn systeem lekker overgeklokt.:p

Ok groot gelijk, daarom alleen oc'en als je weet wat je aan het doen bent, en niet besparen op bepaalde onderdelen zoals koeling en voeding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat laatste zeker niet een stabiele PC met of zonder overklok, dient een stabiele voeding te hebben.

Dat is wat sommige vergeten, die verkijken zich op een snelle CPU en een bom GPU en dan hebben ze minder over voor een stabiele voeding, deze hoeft niet super zwaar te zijn maar zeker de echte output die telt, ik heb een YESICO van 1000w en deze is 80% real power zo te zeggen, maar voor een hedendaagse computer kom je zeker toe met 700W

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijf eens van de "Quote knop" af als je direct reageert. De topics worden anders zolang, met dubbele tekst. Ik pas niet voor niets je berichten aan.;)

Inderdaad de werkelijke output van een voeding telt. Net wat je typed, mensen denken veelal te licht over een voeding bij een high end pc. Zelf heb ik daarom ook voor een goede voeding gekozen met een hoge efficiëntie. (Corsair HX1000 85%)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan