CPU overcloken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
hallo iedereen,

ik heb even zitten kijken in everst naar miijn hardware en nou ben ik dus tegen gekomen dan ik meer uit mijn CPU kan halen . Dat heb ik tenmints eruit begrepen kunnen jullie me hier meer informatie over geven en hoe ik het kan doen of er programmatjes voor zijn . Ik heb al in de bios gekeken en dan kan niks met processord oden behalve het op een soort lage snelheid zetten voor gevoelige programmatjes maar zp start dan heeeeeel erg moeizaam op dus dus daarom deze vraag aan jullie. Ik hoop dat jullei me kunnen helpen
groetjes jaber.

Kan niet lezen wat daar staat

Als je bios geen optie heeft om je CPU snelheid en spanning zelf in te stellen is het einde verhaal.

Niet alle borden zijn trouwens geschikt om te overclocken. Kan hij het wel dan staat dat meestal ook in het bijgeleverde boekje. Maar er staat ook helaas altijd bij dat het voor eigen risico is als je dat doet.

Eric.

Geplaatst door Jaber
ik heb even zitten kijken in everst naar miijn hardware en nou ben ik dus tegen gekomen dan ik meer uit mijn CPU kan halen Dat heb ik tenmints eruit begrepen
Je hebt dat helaas niet goed begrepen. Ik weet niet beter of Everest Home edition geeft alleen de maximale processor aan, maar of die ook op jou bordje kan. Het is maar de vraag of je jou processor wel zover kunt overklokken, als je de FSB in het Bios zou kunnen aanpassen. Ik heb net gekeken, maar Speedfan geeft bij mij hetzelfde aan(maximale waarde), maar ik weet dat mijn moederbord maximaal een 3400MHZ(3,4ghz) processor aan kan momenteel.

Laatst bewerkt:
klik op het knopje onder m´n bericht ´systeem´daar staat alle over m´n pc

Geplaatst door Jaber
klik op het knopje onder m´n bericht ´systeem´daar staat alle over m´n pc
Dat laatste zinnetje had ik maar even weggehaald, na het een en ander te hebben opgezocht.

Ik zie dat je een Dell computer hebt, dan heb je toch de pech dat je niet zal kunnen overklokken.:( Complete systemen(Dell, Compaq, HP, Packard Bell) hebben meestal een Bios waarin je heel weinig kunt instellen. Zeker geen CPU settings. Dat is ook 1 van de redenen dat ik zelf nooit zo'n systeem zal aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan