cpu oververhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
97
hallo helpmij gebruikers,

ik zit met een probleem, ik gebruik het programma core temp om mijn cpu zijn temperaturen uit te lezen..
voor mijn gevoel is deze erg warm, ongeveer 60 graden idle en met games tot wel 85 graden...
ook is de zijkant van mijn kast heel erg warm tijdens games, waarschijnlijk het moederboord maar ik weet niet hoe ik de temp van mijn moederboord kan uitlezen?
het gaat hier om een intel pentium 2 duo e6750 en het moederboord is de asus p5k se.
ik heb de pc 2e hands gekocht en weet dus niet wat voor koelers er precies op zitten, misschien weet iemand waar ik dit kan vinden?

alvast bedankt.
 
Om je pc wat extra te koelen zou ik de zijkant eraf halen en er een ventilator op zetten
misschien een goede investering om een betere koeler te kopen

zet je pc vooral niet in een gesloten kast en zorg dat er voldoende lucht bij kan komen
 
Inderdaad, je kunt beter een nieuwe cooler halen, van Coolermaster zijn wel goed.
Om je moederbord te kunnen uitlezen, download: speccy
 
Hallo,


Misschien moet je je pc een stofvrij maken dit is bij pc's die een luchtkoeling hebben meestal de oorzaak van oververhitting.
 
Om je pc wat extra te koelen zou ik de zijkant eraf halen en er een ventilator op zetten
misschien een goede investering om een betere koeler te kopen

zet je pc vooral niet in een gesloten kast en zorg dat er voldoende lucht bij kan komen

hoe bedoel je er dan een ventilator op zetten? een grote kamerwaaier of er een inbouwen in mijn zijkant?
 
Hallo,

@mike1998, dit moet je niet doen omdat je dan de airflow in de kast doorbreekt.

Ik zou hem eens schoon maken van binnen.
 
Hallo,

@mike1998, dit moet je niet doen omdat je dan de airflow in de kast doorbreekt.

Ik zou hem eens schoon maken van binnen.

dat heb ik 2 dagen geleden gedaan.. alleen mijn voeding is nog wat stoffig maar die durf ik niet open te maken..

ik heb 2 roosters aan de zijkant in mijn kast, eentje is voor mijn processor, die heeft een soort van buis met daarachter de fan en het koelblok en die buis loopt naar een rooster voor koeling. het andere rooster zit geen fan of wat dan ook bij..
 
dat is echt heel erg warm. heb je casefans? zo nee dan zou ik er 2 installeren 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant. (afhankelijk van welke kast je hebt)
 
Laatst bewerkt:
Tweede hands gekocht.
Zit de koeler wel goed op de cpu gemonteerd?
Zit er nog wel koelpasta tussen koeler en cpu?
Hij zit al een beetje over zijn theewater heen.

http://ark.intel.com/products/30784/Intel-Core2-Duo-Processor-E6750-(4M-Cache-2_66-GHz-1333-MHz-FSB)


ik heb geen idee hoe goed hij erop zit, ik ben eigenlijk een beetje bang als ik hem eraf haal of ik niets verkeerd doe..
ook heb ik geen nieuwe koelpasta liggen dus als ik de cpu eraf haal om te kijken voor stof etc is het dan nodig om nieuwe koelpasta erop te doen of zou ik het er tijdelijk nog even op kunnen laten totdat ik nieuwe koelpaste heb?
 
iemand nog enige ideeën? ik heb nog nooit een foutmelding of wat dan ook gehad maar 85 graden kan nooit goed zijn.. mijn koelblok van de processor is ook vrij stoffig misschien ligt het hier aan maar ik heb geen koelpasta..
ook is mijn videokaart 70-75 graden, is dit normaal?
 
videokaart zit nu regelmatig tegen de 90-95 graden aan.. als iemand iets weet laat het even weten aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan