CPU, pc start opnieuw op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bambina

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Heej,

ik heb net een nieuwe processor gekocht: Intel Celeron 2.8 Ghz ,Level 2 128 kb Cache, 400 Mhz en in mn pc gedaan.

En ik had: Intel Pentium IV 1.5 Ghz, Level 2 Cache 128 kb, 400 Mhz.

Ik had de nieuwe processor met de cooler erbij gekocht, maar de koeler paste niet op mijn moederbord(van DELL), dus ik heb de nieuwe processor met de oude koeler geinstalleerd. Maar als ik de pc opstart en eff ga msnen ofzo dan start de pc weer opnieuw op:confused:. Dat gebeurd elke keer als ik mn pc opstart...binnen enkele seconden al! :(

Waar ligt het aan en wat kan ik doen zodat het niet telkens opnieuw start?!?:rolleyes:

je zou eens via een programma als Speedfan moeten kijken hoe warm je CPU wordt, ik denk dat deze iedere keer oververhit

Zit de koeler nog wel goed? Heb je er terug koelpasta op gedaan (zat het er nog op?)? Zit de CPU goed in zijn socket? Draait alles?

goed

cpu zit goed...alles zit goed..

alleen ik heb geen koelpasta op gedaan(had wel) en de originele ventilator zit ongeveer 5 tot 10 cm van de cpu af(hoort zo).:o

dus et raakt oververhit?:rolleyes:

De ventilator zit 10 CM van de CPU af? Maar wel direct op je HeatSink toch?

ja dat wel...:)

nog een vraagje: hoe weet ik welke socket ik heb, want ik heb niewue cooler gekocht met socket 478 maar die paste niet.(ik heb een pc van Dell)

Met een programma als Everest Home Edition (lavalys.com).

OK ik heb dit:

Processor:
CPU Type: Intel Pentium 4, 1500 MHz (15 x 100)(dit is de oude processor, als ik de nieuwe in doe dan start ie telkens opnieuw op)
CPU Aanduiding: P68, Willamette, A80528
CPU stepping: C1
Instructieset: x86, MMX, SSE, SSE2
Origineel kloksnelheid: 1500 Mhz
Engineering Sample: Nee
L1 Trace Cache: 12K Instructions
L1 Data-cache: 8 KB
L2 Cache: 256 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)
Verpakkingstype: 478 Pin uPGA

Moederbordeigenschappen
Moederbord Chipset: Intel Tehama i850(E)
Veld: Waarde
Moederbord ID: <DMI>
Moederbordnaam: Dell Dimension 8200

ik heb dus socket 478 en de cooler die ik heb gekocht is ook voor socket 478, maar et past nog niet:8-0: :evil:

zou het zo zijn omdat mijn pc van DELL is?? :s of zijn er nog coolers die WEL passen:confused:

als je de garantie bon nog hebt van dell kun je daar mischien de naam van het moederbord af halen.
dan kun je op internet meer info zoeken over de socket

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan