Cpu probleem p7n sli platinum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cybernaab

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Goedendag.

Ik heb zojuist een probleem met mij moederboard.
Wanneer ik mijn nieuw aangeschafte e8500-slb9k erin zet bevriest de bios bij het logo.
Wanneer ik de bios in probeer te komen gebeurt er niks hij bevriest elke keer.
Heb de cpu al meerdere keren opnieuw geplaatst en schoongemaakt dit hielp niet.|
Mijn oudere e8200 werkt wel perfect op dit moederboard wat mij aan het denken zette
en ik maar bedacht dat ik waarschijnlijk een bios update nodig heb.

Mijn vraag luid nu bios updaten http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=bios&maincat_no=1&prod_no=1373 wat ik liever niet doe of cpu terug sturen.
Ik kan nergenseen cpu lijst vinden.
Wel bij de msi website http://global.msi.eu/index.php?func=prodcpu2&prod_no=1373&maincat_no=1#menu
maar daar staat niet bij bij welke bios deze toegevoegd is.
Wel welke bios je ervoor kunt downloaden.
Ik wil natuurlijk niet de bios gaan proberen te updaten terwijl dat niet nodig is.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ik wil btw de bios updaten via usb stick als dat kan want de hdd,s bevatten geen os en om alleen maar een os te ga installeren voor een bios update is ook wel dom maar als het niet anders kan dan moet het maar.
(De cpu en moederboad zijn compleet nieuw aangeschaft er is ook verschillende geheugen gebruikt van 800mhz en 1066mhz)

Ik dank u alvast voor uw hulp.

Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat je bios update nodig hebt.
Zeker als het mobo met de 8200 wel goed draait, Het mobo ondersteund de 8500 wel.
Op zich is flashen geen probleem, alleen de stroom moet even niet uitvallen wanneer je aan bezig bent.
Je kunt hier een win me bootdisk downloaden en dan gewoon de beschreven werkwijze uitvoeren.

mvg leo

Het ziet er naar uit dat je bios update nodig hebt.
Zeker als het mobo met de 8200 wel goed draait, Het mobo ondersteund de 8500 wel.
Op zich is flashen geen probleem, alleen de stroom moet even niet uitvallen wanneer je aan bezig bent.
Je kunt hier een win me bootdisk downloaden en dan gewoon de beschreven werkwijze uitvoeren.

mvg leo

Bedankt voor uw antwoord :).
Hoe zit het met dat bootdisk programma kan dat draaien vanaf usb of moet ik die branden.
Ik ben zelf wat meer zon simpele opstart diskette gewend hoewel zon diskette geen usb zal ondersteunen.

Laatst bewerkt:
Toch verbazend dat het mobo bevriest bij het opstarten.
Je hebt dan altijd een oudere cpu nodig om te flashen.
Wanneer je de 8200 hiervoor op het mobo hebt gehad, zitten die instellingen mogelijk nog in het bios
Clear cmos (jumper verzetten, of batterij eruit en contacten kortsluiten-stroom eruit natuurlijk), zou daar de oplossing voor kunnen zijn.

Toc heb ik preices hetzelfde probleem gehad met een Asus bordje.

Mijn nieuwe cpu werd pas ondersteund na een benodigde bios-update.
Voor die tijd freeze en inderdaad eerst update doen met de oude CPU!

Toc heb ik preices hetzelfde probleem gehad met een Asus bordje.

Mijn nieuwe cpu werd pas ondersteund na een benodigde bios-update.
Voor die tijd freeze en inderdaad eerst update doen met de oude CPU!

Toen eerst een reset geprobeerd?

Ik hoor/lees dit meer, maar naar mijn mening zou zo een combinatie niet compatibel genoemd mogen worden.

Toen eerst een reset geprobeerd?

Ik hoor/lees dit meer, maar naar mijn mening zou zo een combinatie niet compatibel genoemd mogen worden.

Echt van alles en nog wat geprobeerd toen, ook hier gepost op het forum, bios gereset, niets hielp. Ook Harry Snor heeft er toen naar gekeken en echt de enige oplossing was bios update met oude cpu.

Voor mij ook zo onlogisch als wat, maar het was niet anders!

Echt van alles en nog wat geprobeerd toen, ook hier gepost op het forum, bios gereset, niets hielp. Ook Harry Snor heeft er toen naar gekeken en echt de enige oplossing was bios update met oude cpu.

Ik had natuurlijk kunnen bedenken, dat je je niet zomaar gewonnen zou geven:D

Laatst bewerkt:
Ik heb het moederboard nieuw ontvangen van een webwinkel dus de e8500 was de eerste cpu.
Ik heb meerdere malen de bios gereset(2x) maar dat mocht niet baten ik dacht moederboard stuk.
Ik heb zelfs van pcie poort verwisseld met me 7600gt 8800gts 8800gtx mijn 9800gtx en mijn beste kaart de gtx260 mocht allemaal niet baten.(ja ik upgrade veel :P).

De rede van aanschaf van dit mobo was de fsb voor de e8500 en pci-e 2.0.
En dat mijn oude p5k crossfire ondersteunde en geen sli.
Terwijl bij de beschrijving stond dat het een sli versie was:mad:

Maar ik zal proberen de bios te flashen ik post het hier zodra ik er klaar mee ben.

Bedankt voor alle hulp:love:

Laatst bewerkt:
Goedendag allen.

Ik heb de bios succesvol naar 1.2 geflashed via windows en niet via diskette heb natuurlijk
wel de hele mikmak uitgezet zodat het stabiel kon draaien.
Het mobo ondersteunt mijn cpu nu wel :).
Alleen viel het mij op dat mijn corsair dominator geheugen van 1066 op 800 draait:(.
Kan ik dit zelf nog aanpassen ?
Ik zie nergens in de bios iets staan over de mhz alleen over de latency timings etc.
Dit geheugen kan dus makkelijk beter presteren kan ik hem dan zeg maar overclocken van 800 naar 1066? aangezien dit de normale snelheid is timinings moet ik even voor kijken
was dacht ik 5 5 5 15 en 1,2v

Dat moet aan te passen zijn
W.s. moet je eerst een optie omzetten van by spd (of iets dergelijks) naar manual

Het rare is dat wanneer je hem op manual zet je alleen maar de timings kan aanpassen niet het aantal mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan