Cpu probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter King1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

King1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Ey,

ik heb een probleempje waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen.

ik wou gister men koelingsblok van men processor schoonmaken maar haalde dus men hele koelingsblok eraf waardoor het contact tussen de processor en het koelingsblok werd verbroken i.v,m met de koelpasta, nou ik gistermiddag dus koelpasta gehaald, de oude restjes koelpasta die aanwezig was op de processor en het koelblok weggehaald met een droge doek, toen de koelpasta aangebracht op de processor en een beetje op het koelblok, alles weer goed vastgemaakt en men pc weer aangedaan. maar, als ik em aandoe gaat men koeler steeds harder en harder koelen en dan slaat men pc uit ik weet dat pentium 4 daar gelukkig voor is beveiligd maar wat kan ik doen om hem weer werkend te krijgen? want ik ben bang dat als ik te veel ga proberen dat ie door gaat branden......

het is een pentium 4 3,06ghz en het koelingsblok is van avc mocht dat nodig zijn om me te kunnen helpen

Alvast bedankt,
Simon

heb je de koeler weer op de zelfde aansluiting gezet ?

ja, heb de koeler op dezelfde manier weer bevestigd en ook het stroomstekkertje

Het lijkt erop dat de koeler geen goed contact maakt met de processor, dat meet erg nauw.
Oververhitting van de processor is het gevolg, waardoor de pc uitslaat (ter bescherming inderdaad)
De koeler zou een beetje verschoven kunnen zitten, dan komt ie wat los van de processor
Verder moet koelpasta heel dun en gelijkmatig uitgesmeerd, mogelijk heb je het te dik gedaan.
Het hoeft in ieder geval niet op beide vlakken gesmeerd.

mvg leo

het koelblok zit er helemaal goed op bevestigd (zo strak mogelijk) en ik had de koelpasta alleen op de processor gedaan en over de hele processor uitgesmeert wat wel een redelijk dun laagje was, of moet ik proberen een rondje in het midden te doen ofzo?

het moet een flinterdun laagje zijn
Klein bolletje in het midden leggen en dan zo dun mogelijk uitsmeren met b.v. een credit card overe het hele processor oppervlak.
Pas wel op want het spul is behoorlijk giftig.
Gezien de problemen die je beschrijft is er vrijwel zeker wat mis met de koeling, dus de koeler.

Laatst bewerkt:
het koelblok zit er helemaal goed op bevestigd (zo strak mogelijk) en ik had de koelpasta alleen op de processor gedaan en over de hele processor uitgesmeert wat wel een redelijk dun laagje was, of moet ik proberen een rondje in het midden te doen ofzo?

Wel tegenstrijdig. In je startpost meldde je: toen de koelpasta aangebracht op de processor en een beetje op het koelblok

Te veel koelpasta is ook een mogelijkheid.
Een spellendknopje is voldoende, ik smeer het zelf nooit uit, het verspreid zich wel, maar kwaad zal dat ook weer niet kunnen.

Laatst bewerkt:
kijk nog eens of er geen pinnetjes toevallig krom zijn of plat, dit had een vriend van mij ook, wou hetzelfde doen, toen hij hem had geplaatst ging hij ook als een gek blazen en sloeg hij uit, koeler eraf, cpu eraf , en er waren 2 pinnetjes krom, dat werd nieuwe processor kopen,

nee , er waren een aantal pinnetjes krom , en heeft die dus een nieuwe cpu gekocht

Ja en dan nog?
Dan kan je ze toch gewoon rechtbuigen.. Heb ik ook gedaan, processor werkt nog steeds.

Als je ze maar niet twee kanten op buigt, dan kun je het vergeten.

ja nee, begrijp ik, maar bij de huidige socket 775 zitten de pinnetjes op het moederbord en in de processor gaatjes, daar zou je dus het moederbord moeten vervangen (als rechtbuigen niet lukt)

Hopelijk heeft king1 geen last van kromme pinnetjes.

Alles kan
maar volgens mij heeft intel juist om die reden de zaak omgedraaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan