CPU regelen op Windows server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danoj

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Hoi,

Op ons netwerk hebben we een terminal server die draait op Windows server 2003. Deze wordt ook gebruikt voor zware analyses. Helaas gebeurd het soms dat de cpu omhoog schiet. Zijn hier misschien programma's voor om de cpu per programma/gebruiker te regelen. De terminal draait op een standard editie. En het liefst willen we dit zo houden i.v.m. de kosten uiteraard.

Groeten,

Daan

Laatst bewerkt:
Nee, dat kan niet.

Enige wat je kunt doen is de prioriteit van die analyse-programma's naar beneden halen in Taakbeheer -> tabblad Processen -> [rechtsklik op het .exe programma dat die analyses doet, en dan de prioriteit instellen lager dan normaal]

Tijs.

Maar dit werkt niet echt. Ik kan de prioriteit wel omlaag zetten, maar ik zie weinig verschil.
We gaan nu de server upgraden naar Windows server 2003 enterprise en daarna Windows System Resource Manager erop zetten.

Bedankt voor je hulp!

Groeten Daan

Let wel op dat je (tenzij je de hardware ook upgrade) het probleem met een Operating System-upgrade niet verholpen hebt: Als de CPU de bottleneck is (evt. i.c.m. te weinig intern geheugen), dan blijft het probleem bestaan in mijn beleving. Als de affiniteit van die analyse-software na de upgrade van het OS nog steeds niet is te veranderen naar een andere (weinig belaste) core, dan blijft het probleem.

Samenvattend: Een structurele verbetering creeer je niet met een OS-upgrade, je zult de bottlenecks moeten wegnemen. Dat kan in de analyse-software zijn (slimmer geprogrammeerd, zodat andere cores ook gebruikt worden) of gewoon een snellere CPU (evt. i.c.m. extra intern geheugen).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan