CPU safe mode error bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanmie

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
25
Mijn PC is een tijdje geleden gecrasht, heb er een nieuwe voeding ingezet en hij werkt nu wel weer, ongeveer dan.
Hij blijft nu namelijk een error geven (die ik via de bios kan omzeilen, door hem over errors heen te laten lopen).
Bij het over errors heen lopen komt hij gewoon in windows en kan ik daar aan de slag (staat momenteel niks meer op, maar toch).

De error luidt als volgt:
The system was not correctly shut down and now working in safe mode speed, please press "DEL" to BIOS setup table to set correct CPU speed

Als ik dan op DEL druk en de external CPU aanpas naar 200 (dit is de max) ipv 133. Andere CPU kan ik niet aanpassen. Als ik aan het einde aflsuit (met opslaan maar ook zonder) sluit hij de bios, sluit hij de PC maar start hij niet meer op.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?

Het gaat om een:
Pentium 4
Windows XP (sp 1, had nog de oude CD-rom)
 
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar het probleem is weg
 
Hey

Hey ik heb het zelfde probleem maar ik kan er niet uit komen kan je me please helpen??
 
Je moet wat met je processor snelheid spelen in de BIOS, wat de preciese oplossing is weet ik niet, misschien is het een ander onderdeel geweest maar het zit in ieder geval in de BIOS.

Je kan eventueel in de BIOS even foutmeldingen uitzetten en hem zo een paar keer opstarten dat kan misschien ook helpen. Vergeet niet dit weer aan te zetten want hij geeft dan GEEN ENKELE fout meer weer.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan