CPU Shock? 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightnings

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo,

Mijn cumputer loopt ineens BRAAD. Normaal liep hij wel goed maar ja.. Ik doe vaak Games. Als ik in Call of Duty 4 / World of warcraft rond loop gaat alles gewoon normaal. Tijdje terug me pc opnieuw geinstaleert. En nu.. Gaat het niet meer normaal. Ik had mijn mijn games vroeger op D schijf en nu op C. Maar ik heb ook mijn CPU overklokt van 2.7 naar 3.0 maar na een uurtje moets ik rebooten(Updaters)en zij me Bios, Overklock Faild en was weer normaale snelheid dus ik had hem maar denk ik 2 uurtjes overklocked staan. Is dit het probleem geweest? Ik denk het niet wat ik heb ook Wisel geheugen gemaakt op C. tot 4GB en 3 GB op D.. Kan het zij dat ie daar te veel mee bezig is en dat dan me cpu op 100% gaat? Want wat er gebeurt is ik heb Windows media player aan en hoor de muziek alleen maar schokken me FPS word 1.8 (normaal 20) en op mijn toetsenbord (Logitech G 15 ) het LCD Display zie ik staan: CPU 100%. Dus is dat de Boosdoender? En, Vroeger had ik Zone Alarm. Nu heb ik Macaffee als Virus Scanner.. Is dat mischien de fout? Ik weet het echt niet...

Met Vriendlijke Groet,
Kris

Ik hoop dat iemand me kan helpen:
AMD Athlon 64 x2 5200+(let op er zijn hier 2 van)
Asus M2A-MX
XFX Nvidia geForcc 8800 GT "Alpha Dog Edition"

Hallo,

Mijn cumputer loopt ineens BRAAD. Normaal liep hij wel goed maar ja.. Ik doe vaak Games. Als ik in Call of Duty 4 / World of warcraft rond loop gaat alles gewoon normaal. Tijdje terug me pc opnieuw geinstaleert. En nu.. Gaat het niet meer normaal. Ik had mijn mijn games vroeger op D schijf en nu op C. Maar ik heb ook mijn CPU overklokt van 2.7 naar 3.0 maar na een uurtje moets ik rebooten(Updaters)en zij me Bios, Overklock Faild en was weer normaale snelheid dus ik had hem maar denk ik 2 uurtjes overklocked staan. Is dit het probleem geweest? Ik denk het niet wat ik heb ook Wisel geheugen gemaakt op C. tot 4GB en 3 GB op D.. Kan het zij dat ie daar te veel mee bezig is en dat dan me cpu op 100% gaat? Want wat er gebeurt is ik heb Windows media player aan en hoor de muziek alleen maar schokken me FPS word 1.8 (normaal 20) en op mijn toetsenbord (Logitech G 15 ) het LCD Display zie ik staan: CPU 100%. Dus is dat de Boosdoender? En, Vroeger had ik Zone Alarm. Nu heb ik Macaffee als Virus Scanner.. Is dat mischien de fout? Ik weet het echt niet...

Met Vriendlijke Groet,
Kris

Ik hoop dat iemand me kan helpen:
AMD Athlon 64 x2 5200+(let op er zijn hier 2 van)
Asus M2A-MX
XFX Nvidia geForcc 8800 GT "Alpha Dog Edition"

Vanwege die updates, heb je alle nieuwste drivers geinstalleerd voor je videokaart? Heb je je BIOS geupdate?
Als je weer problemen krijgt met je CPU, kijk dan even in taakbeheer welk(e) proces(sen) er 100% van je CPU gebruiken.

Het zijn allebij de cpu's Bios is al op de hoogst versie maar mishcien is dat dus niet goed. Zoiezo heeft mijn Moederbord veel bugs in de bios dus er komt binnenkort al weer een neiuwe uit. me videokaart heeft de nieuwste dus ik zal ff me wisselgeheugen terug zetten.

Ik reageer wel even of dat geholpen heeft.

M.V.G. Kris

Ik ben eruit, Ik heb alles vervangen en alels software ge updater het is: ik heb 1x 2gb DDR 2 800MHZ en 1x 2gb DDR 2 667 Mhz. Ik heb de 667 eruit en alles doet het prima, Ik ga door metd e vraag op de goede rubriek.

Dankje voor je reactie! Kris

Het is dus niet opgelust, Als ik mijn kast open doe doet ie het nogmaal en digt doet ie het niet naarmal, ik dnek dus iets met warmte maar hiervoor had ik geen probleem en hij is ongeveer de zelfde tempratuur,

Hoi !

Zorgen voor een goede airflow in je kast zal dit probleem m.i. wel oplossen.

Dus: aan de vvorkant van de kast zo laag mogelijk een ventilator die lucht naar binnen zuigt; aan de achterkant zo hoog mogelijk en ventilator die de warme lucht naar buiten blaast.

Verder: je CPU staat bekend als een heethoofd.

Deze koeler: http://www.alternate.nl/html/produc...-1047167/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor is ook een stuk beter dean de standaard-koeler.

Greetz,

Harry.

Oke, Dankje..

Ik zal het gaan proberen en die nieuwe koeler erop lijkt me ook een goed idee, Ik wist alleen niet dta deze bekent staat als heethoofd.. Anders ruil ik hem gewoon om bij de winken (als dat nog kan) want voor 5 euro meer heb ik al een betere:D

M.V.G.

Kris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan