CPU snelheid onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

onraad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Beste

Onlangs installeerde ik Windows XP terug vanaf 0 op mijn laptop (ASUS Z92U) en op de laptop van mijn vriendin (HP ZV6000). Na installatie met behulp van de recovery cd's van de laptops werkte alles prima. Echter na slechts één dag, wordt er als ik bij de eigenschappen van "DEZE COMPUTER" ga kijken, de CPU snelheid foutief weergegeven. De CPU's draaien normaal op 1,8Ghz ofzo en nu staan ze resp. als 874Mhz ofzo en 956Mhz aangeduid. Na de installatie van Windows zelf heb ik geen andere software meer geinstalleerd behalve dan de updates van Microsoft zelf.

Is hier ergens een oplossing voor om de weergave van de snelheid terug goed te krijgen? Alvast bedankt!

Dat is een energiebesparingsfunctie van de processor. Deze klokt automatisch zich terug om stroom te besparen, en indien de kracht nodig is wordt deze weer hoger gezet. Goed voor de accu dus. De aanduiding is niet te veranderen, deze wijzigt zichzelf.

Dit is normaal voor een notebook, dus maak je geen zorgen.

Laatst bewerkt:
Verhaal Van Dillon klopt en er is dus niks aan de hand. Zodra jij meer vermogen nodig hebt komt het helemaal goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan