CPU snelheid verlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fourlock

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hey ik ben op zoek naar software die de snelheid van mijn CPU kan verlagen.
en hoe ik dit moet gebruiken.

i.v.m. dat mijn laptop te snel te heet wordt. (Uitstoffen heb ik al geprobeerd, ook in de bios kan ik de kloksnelheid niet verlagen.)
het liefst heb ik mijn kloksnelheid dus wat lager.

Alle informatie hierover is welkom :thumb:

Laatst bewerkt:
kan je je multiplier niet verlagen of je fsb?

welk merk mobo heb je?

Kun je hem niet in energiebesparing zetten?
Dat schroeft je cpu ook omlaag

Kun je hem niet in energiebesparing zetten?
Dat schroeft je cpu ook omlaag

Klopt, ik ben nu alweer een stapje verder, ik heb instellingen gevonden in vista waarmee ik de maximum processor state op bijv. 50% kan zetten en dat verminderd zeker de last op mijn laptop, hij is dan ook lekker stil en koel. maar zoals altijd met computers nu komt het volgende probleem gelijk weer:

zodra ik een game opstart overschrijft vista de settings, en staat de processor state weer op volle 100% :(

wat kan dit doen? en hoe kan ik dit tegenhouden ?! :confused:

Dan zul je toch echt iets in de bios moeten veranderen (mits mogenlijk)
Het is een laptop, dus meestal zitten deze opties er niet in.
Staat er toevallig niet iets van bus frequency of bus speed?

Maar hoe warm wordt je cpu dan?

De laptop wordt heel heet, en ja het is mijn CPU, hij zit rond de 90 Graden bij gamen en bij 95 valt de laptop uit. (gelukkig ook, anders brand ie door)

Ik denk dat ik nu de oplossing gevonden heb na 3-4 dagen goed zoeken en veel lezen, dus voor mensen die manieren zoeken om hun laptop koeler te laten draaien of langer met hun accu willen doen :

RMcpu http://winhlp.com/rmclock.htm

Ik heb dit Progje nu zo ingesteld dat als ik hem op battery save doe de cpu maar op max 800mhz x2 kan. en dit zorgt ervoor dat ik goed genoeg kan gamen, maar mijn laptop niet te heet wordt. en als ik gewoon in windows zit. zet ik hem weer simpel uit.

De reden dat mijn vista instellingen steeds terugschoten was omdat AMD standaard Cool'n'Quiet bij je vista doet. Deze zet je processor snelheid op basis van wat je gebruikt hoger of lager.. maar gelukkig werkt RMcpu via Cool'n'Quiet zodat het niet met elkaar stoort.

Nu zit mijn processor tijdens gamen op 53C graden tot een max van 60
ik kan helaas niet meer genieten van de volle processor :( maar ik gebruikte hem al niet op zn max

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan