CPU-snelheid werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeVogeltjes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Wie kan mij even helpen?

Gisterenavond wilde mijn dochter haar computer opstarten, maar kreeg hem niet aan het praten.

Haar computer start gewoon op, maar kwam meteen in BIOS-venster.

Er wordt gemeld:

During the last boot-up, your system hung for an inproper CPU speedsetting.
Your system is now working in safe mode.
To optimize the performance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU.

Maar we hebben daar niets veranderd.

Het is Pentium 3, 733 Mhz, ja een 6 jarige oude computer.

BIOS zegt steeds dat die 733 Mhz te hoog is, ik heb ingesteld naar 366 Mhz, maar die BIOS blijft steeds hetzelfde zeggen.

Wil dat soms zeggen, dat de processor kapot is?

Er zit een resetjumper op het bord, zoek die eens op, en reset hem eerst, wel met de voeding eraf, ook het batterijtje een 10 tal minuten eruit halen doet hetzelfde.

Reboot, en stel de bios opnieuw in.

PS, als de cpu kapot zou zijn, dan doet niets het.

Hartstikke bedankt voor het reageren, dat zal ik maar proberen; dat zal ik maar vanavond pogen, nu moet ik helaas werken :rolleyes: :rolleyes:

Je hoort wel van mij of het lukt.

Groetjes

Is de koeling nog goed genoeg? Heeft er iemand in het bios geprutst?

Zonet geprobeerd, helaas heeft onze moederbord geen resetknop, dus heb ik maar batterij uitgehaald en ca 10 minuten later weer teruggezet en computer opnieuw laten opstarten, ik moest inderdaad bios hier en daar opnieuw instellen.
Het lukt prima, ik kreeg geen foutmelding van bios meer, maar de computer blijft hangen, het zoekt tevergeefs naar C:\; toen heb ik maar die c:\schijf laten formatteren; mar het lukt toen ook niet, er werd een melding gemaakt dat die hardschijf helaas kapot is!!!!!
Nu moet ik maar morgen een nieuwe hardschijf kopen en dan inbouwen!

Lange Pier, hartstikke bedankt voor je tip en uitleg, ik was vanmorgen al aan het denken om een nieuwe computer te kopen, nu hoef ik alleen maar hardschijf te kopen.

Als je het verzwijgt voor de boekhouder, kun je altijd nog een nieuwe computer kopen.:evil: :D

Zonet geprobeerd, helaas heeft onze moederbord geen resetknop, dus heb ik maar batterij uitgehaald en ca 10 minuten later weer teruggezet en computer opnieuw laten opstarten, ik moest inderdaad bios hier en daar opnieuw instellen.
Het lukt prima, ik kreeg geen foutmelding van bios meer, maar de computer blijft hangen, het zoekt tevergeefs naar C:\; toen heb ik maar die c:\schijf laten formatteren; mar het lukt toen ook niet, er werd een melding gemaakt dat die hardschijf helaas kapot is!!!!!
Nu moet ik maar morgen een nieuwe hardschijf kopen en dan inbouwen!

Lange Pier, hartstikke bedankt voor je tip en uitleg, ik was vanmorgen al aan het denken om een nieuwe computer te kopen, nu hoef ik alleen maar hardschijf te kopen.

Toch vreemd dat hij dan zegt dat de cpu niet klopt...Hopelijk is het enkel dat:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan