CPU stepping

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
ik was uit aan het zoeken welke stepping mijn CPU had.
Dat heeft twee vragen opgeleverd. Hoe bepaal ik dit? Ik weet inmiddels level, model, vanalles, maar niet een stepping zoals B0 oid. Bij Intel wordt ik ook niets wijzer want ik heb een sSpecs nummer nodig en die weet ik niet.

Ik was alle programma's die ik kon vinden aan het proberen en toen zag ik opeens dit: Bus speed 133 mhz. Maar 1800 mHz met een 133 (533) bus kan helemaal niet volgens Intel. Is dit een meetfout?

Bijlagen

• stepping.jpg
    stepping.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 43
hoor altijd van die dingen als stepping....

maar wat houdt het precies in?

of anders dit:

WTF is a core stepping anyway? Core stepping simply refers to revisions in die design made by Intel. The A2 stepping topped out at 800MHz, so in order to produce faster chips intel revised the coppermine core to correct errata and slightly deepen the processor's pipeline. The result was the B0 stepping, which allowed Intel to finally achieve mass production of 1GHz chips. When Intel realised that they couldn't make their 1GHz B0 chips stable in dual-processor configuration, they made another revision, the C0 stepping, which again removed errata and also shrank the die size by 5% (9% in the case of Celerons). In other words a change in the stepping of a processor represents a significant change in its limitations.

Bron

bij AMD heet het volgens mij 'revision number'

Maestro12, ik heb niet echt zin om mijn heatsink er daarvoor af te slopen. Op die website uit mijn vorige post staat een afbeelding, met daarbij een pijltje naar stepping ID. In dat vakje staat een 1 en daarom weet de schrijver van het stukje meteen dat het om een A2 model gaat. Zou er een soort omrekentabelletje bestaan waarin je dit simpel op kunt zoeken??

maestro12, bedankt voor de link

dit zag ik bij Intel ook al:
bij sommige processors staat er 1,8mHz en bij anderen staat 1,8A mHz. Wat is het verschil??

En ik heb het weer getroffen. Mijn 1,8 mHz is hoe dan ook een heethoofd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan