CPu te heet of niet ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ameen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ameen

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hey allemaal
Ik heb ehme een nieuwe koeler in me pc gedaan en heb een programma waar ik kan zien hoeveel graden het is. Dus me vraag is Is 50 Graden te heet voor me pc ? of is het gewoon normaal of iets anders ? ?? kunnen jullie me aub helpen ??? is 50 graden te heet of is het wel goed ?? ik heb deze informatie

Intel Pentium D 915 Dual Core (S775. 2,8 GHz. 800 MHz. 2x2MB. Boxed)
Asus P5B-VM DO, Q965 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
Best Buy 430W Voeding (ATX, Bigfan, Bulk)

En dit is die cooler : Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)

wie kan me pleas helpe ?

Kijk in het bios, daar wordt de enige correcte waarde qua temp weergegeven, alle andere leuke / nuttige / handige tools slaan soms de plank vele graden mis.

o oke maar is 50 Graden wel goed of is het te heet >?

Ik ken de exacte temp waardes van deze processor niet, maar een 1e reactie zou zijn: warmer dan gemiddeld (maar da's niet op feiten gebaseerd, dan zou ik moeten gaan zoeken naar exacte temp waardes van jouw processor)

Wat ik al eerder schreef, het lijkt mij warmer dan gemiddeld. Ik weet echter de optimale temp voor deze processor niet, dus of het té warn is, ...... ik weet 't niet.

Als je naar Intel surft en het daar even opzoekt, dan weet je het.

50 graden is zoals Pasja al zei gewoon iets hoger dan normaal, normaal houdt in een temp. van rond de 30 graden, een te hoge temperatuur ligt rond de 80 graden (voor Pentium D) dus je hoeft je nog lang geen zorgen te maken.

50 graden is zoals Pasja al zei gewoon iets hoger dan normaal, normaal houdt in een temp. van rond de 30 graden, een te hoge temperatuur ligt rond de 80 graden (voor Pentium D) dus je hoeft je nog lang geen zorgen te maken.

Sorry... maar bij 80 graden is een Pentium D echt "hemelen" oftewel dan heeft hij het helemaal gehad....

Maximum temperaturen:
Intel Pentium D (dual core)
Pentium D 820 (2.8GHz) 63°C
Pentium D 830 and 840 (3.0-3.2GHz) 69.8°C

50 graden terwijl je helemaal niets doet met het systeem [cpu idle] is wat hoog... maar als de cpu constant op die temperatuur blijft hangen, kan het verder geen kwaad.
Dit kan aan het moederboard liggen... Op veel MoBo's zit een circuit dat het toerental van de cpufan automatisch aanpast aan de temperatuur.... de instellingen van welk toerental bij welke temperatuur verschillen....

Sorry... maar bij 80 graden is een Pentium D echt "hemelen" oftewel dan heeft hij het helemaal gehad....

Maximum temperaturen:

50 graden terwijl je helemaal niets doet met het systeem [cpu idle] is wat hoog... maar als de cpu constant op die temperatuur blijft hangen, kan het verder geen kwaad.
Dit kan aan het moederboard liggen... Op veel MoBo's zit een circuit dat het toerental van de cpufan automatisch aanpast aan de temperatuur.... de instellingen van welk toerental bij welke temperatuur verschillen....

hij is vaak bij 40 graden 39 maar ehm als ik spel speel wordt hij wel 50 dus dat kan tog geen kwaad ?

Nee, dat kan dus geen kwaad en ik heb inmiddels bij Intel gekeken (wat je volgens mij ook prima zelf had kunnen doen...............) en daar lees ik een exacte waarde voor de D915 van 63,4 graden.

Laatst bewerkt:
Nee, dat kan dus geen kwaad en ik heb inmiddels bij Intel gekeken (wat je volgens mij ook prima zelf had kunnen doen...............) en daar lees ik een exacte waarde voor de D915 van 63,4 graden.

Mag ik ook even de website ??? of link ?????? :o

Maximum temperaturen:

Ik zei ook dat het een te hoge temperatuur was voor een Pentium D ik heb niks gezegd over een maximum temperatuur ;)

Gewoon even bij Intel shoppen levert hét antwoord op.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 62
maar hier staat hoe heet je prosessor kan worden maar ik heb artic cooling freezer pro7 dan hoe zit het met dat dan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan