CPU te heet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo, mijn PC loopt vast of gaat vanzelf uit bij het spelen van games.:(
Ik heb nooit eerder problemen gehad en ook niks veranderd.
ik denk dat het aan mijn CPU fan ligt. Zonder te gamen is hij 45 graden C en als ik een game start loopt het snel op. Dan loopt hij vast of de hele PC gaat gewoon uit.:confused:
Mijn CPU fan gaat rond de 1500 RPM, is dat normaal?

Bij voorbaat dank,

Ruben

Laatst bewerkt:
Stof de ventilator en het koelblok eens uit, is dat al het geval, ga op zoek naar een goede koeler, Arctic b.v.

Ja, ik heb een Arctic Silencer 64 Ultra TC.:thumb:
Maar ik zal het eens schoonmaken en kijken of het wat scheelt.

Laatst bewerkt:
Is de airflow in die kast dan wel goed? als het in de kast, te warm wordt, kan het koelblok ook zijn warmte niet voldoende kwijt.

Ik weet het niet precies, ik heb een CPU fan, voeding fan natuurlijk en een fan op mijn ATI RADEON 9600 Series. Ik heb een screen van Speedfan erbij gevoegd. (zonder game spelen)

Bijlagen

• Speedfan.JPG
    Speedfan.JPG
    40,9 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Ja die gebruik ik ook, screen van Everst bijgevoegd (zonder game spelen)

Bijlagen

• Everest.JPG
    Everest.JPG
    60,3 KB · Weergaven: 90
Die waarde van de cpu klopt daar ook niet, bij mij is het nu 23 graden, zal bij jou niet veel lager zijn, kan de cpu nooit 21 graden zijn, maare, de kast/moederbord/hdd vind ik wel vrij warm, heeft toch met de airflow te maken.

Voor alle zekerheid kun je ook nog de bios induiken, dat is tenslotte de beste uitlezing, alhoewel de vaak van dezelfde ISA/SM bus gebruik maken.

Maare, op zich valt die temp wel mee, die 45 graden, maar het kan beter.

Precies, als ik GEEN game speel. Als ik een game speel gaat hij in 10 min. pijlsnel omhoog tot wel 60 graden C en dan loopt de PC vast op gaat hij gewoon zelfs uit. :(

Laatst bewerkt:
Vergeet niet om gelijk de koeler van de viseokaart van stof te ontdoen. Die kan het ook veroorzaken.

Ik heb soortgelijke problemen gehad met een ps hier, voor namelijk bij warm weer. Heb ook een hele tijs gepuzzeld omdat ik dacht dat het aan de temperatuur lag. Achteraf bleek het een slecht contact makende voedingskabel van een van de harde schijven te zijn.

Maare, hoe weet dat hij daardoor vastloopt, worden de rammetjes op je grafischekaart niet te warm, en hoe is het met dat koelblokje en fan gesteld?

Bij 60 graden van de cpu, slaat de comp niet vast, ze kunnen wel 90 hebben, alleen niet voor lang.:evil:

Het kan zelfs nog een driver probleem zijn. Of is de videokaart misschien te licht voor het spel....

Fan schoonmaken,core van cpu voorzien van nieuwe zilverpasta(eerst schoonmaken met wat wasbezine}en voor de rest vindt ik de temps niet hoog zeker als het een amd athlon is.

nu gaat mijn PC zelfs helemaal uit als ik een internetspelletje doe...:confused:

Hier is een screenshot van Speedfan op het moment dat ik een game (op dit moment internetspelletje :confused: ) speel.
Op het moment dat ik de screen nam begon mijn PC al te vertragen, een paar graden warmer nog en hij zou vastlopen of uitgaan.
Geen 60 graden dus, nog eerder zelfs.

Bijlagen

• Speedfan (high).JPG
    Speedfan (high).JPG
    41,3 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn koelblok en fan schoongemaakt en ik heb de koelpasta vernieuwd.
Ik denk dat nu het probleem verholpen is. Zo niet dan horen jullie het nog. Toch bedankt! :thumb:

Het probleem is weer teruggekomen :( . Ik heb zelfs een systeemfan gekocht, die zit nu achterin en blaast lucht naar binnen maar het helpt niet. Zou het niet iets anders kunnen zijn? :confused:

Het probleem is weer teruggekomen :( . Ik heb zelfs een systeemfan gekocht, die zit nu achterin en blaast lucht naar binnen maar het helpt niet. Zou het niet iets anders kunnen zijn? :confused:

Je kan hem beter lucht af laten zuigen, ipv naar binnen blazen. Je wilt de warmte kwijt.

dan moet ik het snoertje verlengen, want hij haalt het niet tot de plek waar het stekkertje in moet als hij andersom zit. :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan