cpu te heet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erisnobody

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc en ik dacht: laat ik de temperaturen eens checken.
Nou zag ik met HW monitor dat de temperatuur van mijn Nvidia nforce cpu 85 graden is. Dit is een on board videokaart en deze zit op de north bridge. Deze wordt automatisch uitgeschakeld als ik er een andere videokaart in doe. Er zit nu een losse videokaart in. Is deze temperatuur niet veel te hoog? De temperatuur van het moederbord is 33 graden celcius.

Mijn systeem:
Asus moederbord m2n mx se plus
ATI videokaart 3850

Mochten jullie nog meer specificaties nodig hebben, dan hoor ik het wel. Ik hoop dat jullie genoeg aan deze gegevens hebben om mij te helpen. Alvast bedankt.

Mvg, Willie.

Ik denk dat je je ergens vergist, waarschijnlijk moet die cpu, gpu zijn. nvidia maakt geen cpu's, wel videokaarten (gpu). 85 graden is aan de pittige kant, echter de meeste videokaarten kunnen wat hebben. Ik zou het even in de gaten houden, ander moet je eens via ati tool, of riva tuner, je fan speed eens wat hoger zetten. Hiermee kan je misschien de temperatuur ook wat sturen. Overigens zou ik voor het meten van de temp op een videokaart GPU-Z gebruiken, die is wat betrouwbaarder.

Hoi ,

Bedankt voor je snelle reactie , maar er staat echt cpu , en het is een onboard videokaart die is uitgeschakeld omdat ik er een losse videokaart in heb zitten .
De onboard videokaart zit op de north bridge en deze word dus volgens mij veel te heet 85 graden en de cpu zit onder een koelblok geen fan maar deze gebruik ik ook niet i.v.m. losse videokaart alleen van die hoge temperatuur zou ik graag weten wat ik er mee moet doen .

De videokaart die in een pci-expres slot zit is een ati kaart en de gpu hiervan word 40graden , en de cpu van de proccesor 41 graden en het moederbord 36 graden.

Bedankt groetjes Willie

Hoi ,

Volgens mij is de uitlezing verkeerd want alles werkt verder normaal .

Allemaal bedankt voor het meedenken ,en zet maar bij opgelost.

Groetjes Willie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan