CPU te hoog, daardoor slechte koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentttt

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Hopelijk kan iemand mij helpen!

Wanneer ik Spybot Search & Destroy draai, (verder alle programma's afgesloten) gebruikt mijn pc 100% van zijn CPU geheugen. Hierdoor raakt hij oververhit, en begint hij te piepen. Dan doe ik hem uiteraard gelijk uit.
Speedfan geeft aan dat de pc van binnen boven de 70 graden warm wordt. Dus dit kan nooit goed zijn! Kan iemand mij een tip geven? Hartelijk dank!

Vincent

Ikzou de boel van binnen eens goed stofvrij maken, ook de koeler van je cpu

Als het stofvrij maken niet helpt, moet je controleren of de heatsink wel goed op de processor zit. Misschien zit er te veel of te weinig koelpasta tussen het blok en de processor. Ik neem aan dat de processorfan het nog wel gewoon doet?

Alles nog eens even op een rijtje zettend denk ik dat je twee problemen hebt:

Ten eerste de hoge temperatuur, waarvoor al een aantal tips gegeven zijn, probeer die eens!

Daarnaast echter is het niet normaal dat alleen Spybot voor een 100% CPU gebruik verantwoordelijk kan zijn. Dus waarschijnlijk heb je sowieso ook spyware/adware/malware te pakken.

Ah... ha, maar ik kan m'n pc niet open maken, want dan is hij niet meer verzekerd..
Maar ik zal hem proberen zo goed mogelijk stofvrij te maken!

Ad-ware 2007 vind geen spyware, avg anti-spyware ook niet, maar de online pandascan weer wel! Alleen die kun je niet verwijderen zonder te betalen...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan