Cpu te warm? en is er teveel overgeclockt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giuseppe22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hallo,

Ik heb een pc gekocht van een jongen met een garage vol pc's, zag er wel redelijk uit allemaal.. mja alles goed en wel, ik heb met een progje wat op de cd van foxconn moederbord zit kunne kijken naar temp. en mhz, en ik wil dus even weten of alles goed staat ingesteld en of het nog evt. mogelijk is om meer te overclocken (overclocken staat nu zoals je ziet op het plaatje op 200.), als ik bv extra fans installeer.. zit er nu 1 in, op de cpu.

De temperatuur vd cpu ligt tussen de 51 en 63 graden (51 is waar ik niks op de pc doe.)
Is dit teveel? moet het minder?

Zie de 3 plaatjes hieronder voor meer info.

Alvast bedankt.

fox1kl7.jpg

29ze715.jpg

2zrkdms.jpg

Zoals alles nu staat, wordt er helemaal niks "overgeklokt" . De cpu staat op zijn gewone standaard instellingen.

Deze cpu kan wel veel hebben, maar dan zul je hem echt goed moeten koelen... Omdat het ding nu al bij een beetje beweging 63 graden wordt, zou ik met deze koeler zeker niet gaan experimenteren met overklokken...

Hier een artikeltje (met wat tips) over wat het ding kan hebben: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pentium-d-920-930_4.html

bedankt, ik ben vandaag even naar de pc winkel geweest, wat uitleg gekregen en heb 4 nieuwe fans gekocht en zelf even geïnstalleerd.. die werken nu perfect ( zie plaatje hier onder, CPU temp. is lekker laag, alleen systeem temp... dat is toch bij de voedings fan?
Die is nl. nog niet vervangen...
Als ik de voedings fan vervang, verlaag ik dan de systeem temperatuur?

P.S. mijn nieuwe fans zorgen nu voor een goede airflow, behalve natuurlijk bij me voeding.

Plaatje van verbeterde cpu temp :)
jaxoow.jpg

De fan van de voeding kun je niet zo gemakkelijk vervangen, als je dat per se wilt doen, moet je een nieuwe voeding kopen.

De fan van de voeding kun je niet zo gemakkelijk vervangen, als je dat per se wilt doen, moet je een nieuwe voeding kopen.

Oke.. , maar als ik de fan+voeding vervang, dan verlaag ik dus de systeem temp.?
En is mijn systeem temp. eigenlijk wel te hoog?

P.S. Als ik mijn pc zou upgraden (video,RAM) werd er mij verteld om ook de voeding te vervangen, te laag vermogen..(weet ff niet precies meer hoeveel het was) maar ik wil dus weten of een voeding moet vervangen worden als deze te laag vermogen heeft om te upgraden.

3 vraagjes dus :D

Laatst bewerkt:
- Dat zal weinig invloed hebben, wat je beter kunt doen is de airflow in de kast verbeteren door zoveel mogelijk kabels weg te werken en eventueel (als dat nog mogelijk is) nog (een) extra casefan(s) te plaatsen.

- Die systeemtemperatuur is waarschijnlijk de temperatuur van de chipset. Kun je even PC Wizard 2008 downloaden en een screenshot maken van het laatste onderdeel waar de temperaturen en de voltages vermeld staan.

- Daar kan ik moeilijk antwoord op geven zonder te weten wat het vermogen van de voeding is. Als je dat hier meldt, dan kan daar een zinnig antwoord op gegeven worden. Maar het is goed mogelijk dat je een zwaardere voeding nodig hebt.

- Dat zal weinig invloed hebben, wat je beter kunt doen is de airflow in de kast verbeteren door zoveel mogelijk kabels weg te werken en eventueel (als dat nog mogelijk is) nog (een) extra casefan(s) te plaatsen.

- Die systeemtemperatuur is waarschijnlijk de temperatuur van de chipset. Kun je even PC Wizard 2008 downloaden en een screenshot maken van het laatste onderdeel waar de temperaturen en de voltages vermeld staan.

- Daar kan ik moeilijk antwoord op geven zonder te weten wat het vermogen van de voeding is. Als je dat hier meldt, dan kan daar een zinnig antwoord op gegeven worden. Maar het is goed mogelijk dat je een zwaardere voeding nodig hebt.

-Ik heb gister 4 nieuwe artic cooler fans erin gezet( 1 voor, 1 cpu, 2 achter, zuigt lucht van voor in de pc naar achteren eruit.) Er is niet echt plaats meer voor een case fan en de laatste fan die bij voeding zit, die is nog niet vervangen of iets. Kabels heb ik ook beetje uit de weg gewerkt.

-Pc wizard 2008:
23tfomu.jpg

-en pc voeding zal ik later wel upgraden, wanneer ik weer geld heb voor een videokaart/ram geheugen etc:P, gaat me nu een beetje om de temperatuur omdat daardoor me pc heel haperig liep bij het laden van progjes en muziek etc. dat is nu bijna helemaal weg sinds de nieuwe fans.

Laatst bewerkt:
Je temperaturen zijn prima. Processor, voeding en videokaart zijn allemaal in orde. Chipset (moederbord, mainboard) is wat aan de hoge kant, maar zeker niet te heet. Ik zou me er echt geen zorgen om maken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan