Cpu Temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik heb de nieuwe PSPXl geïnstalleerd, maar die vergt wel veel van de pc, ook CPU staat op 100% :-(

ik heb speedfan (geeft de temp weer van o.a.CPU-HD) steeds aanstaan (geminimaliseerd),
als ik in PXPXl bezig ben gaat de temp van de cpu wel fors omhoog,
schommelt dan tussen de 59 en 63 graden
temp.jpg

sluit in PSPXl, dan zakt de temp meteen naar normaal, +/- 50 graden

ben bang om door te gaan in PSPXl, want da's niet goed, als die te warm word schakelt de pc wel vanzelf uit,
maar kan toch op een gegeven moment schade veroorzaken en daar ben ik niet blij mee :-((
CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Pentium 4 519K, 3066 MHz (23 x 133)
CPU Aanduiding Prescott
CPU stepping E0
Instructieset x86, x86-64, MMX, SSE, SSE2, SSE3
Origineel kloksnelheid 3066 Mhz
Min / Max CPU Multiplexer 14x / 23x
Engineering Sample Nee
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 16 KB
L2 Cache 1 MB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

CPU Fabrikant
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/processor

CPU Gebruik
CPU #1 100 %

is daar een oplossing voor ?
groet, jobo

Die Prescot kan die 62 graden wel hebben, maar boven de 70 gaat ie vreemde dingen doen...
Dikkere koeling op je cpu zal beslist helpen...
Vreemd is dat je fan 2300 en geen 2700 draait, dat zou wel moeten kunnen.. of heb je die met Speedfan geknepen?
Verder zoveel mogelijk applicaties sluiten als je PSPXI draait...

Laatst bewerkt:
ook als alleen PSPXl open staat is die cpu op 100% en de temp hoog
ik heb niets gedaan in SpeedFan, wat bedoel je met knijpen
dit zie ik in Everest, geeft ook maar 2344RPM aan:
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8712F (ISA D00h)
Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Temperaturen
Moederbord 50 °C (122 °F)
Aux 57 °C (135 °F)
SAMSUNG SP2504C 44 °C (111 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1962 RPM
Chassis 2344 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.34 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 5.16 V
+12 V 12.48 V
+5 V Standby 3.04 V
VBAT Batterij 3.09 V

wat moet ik dan doen dat die 2700 RPM draait ?
gr. jobo

Met speedfan kun je de snelheid van je fans instellen... vandaar mijn vraag over "knijpen" , maar als je dat niet gedaan hebt zal 2344 het maximum zijn.....

Heb je voldoende memory [stond niet in het lijstje] om deze applicatie te draaien? Als die cpu tussen alle psp bedrijven door ook nog constant info heen en weer moet slingeren naar je page file, werkt die zich ook in het zweet...

Alternatief zou zijn een nieuwe user aan te maken die alleen maar psp als applicatie heeft... [dit werd in "flightsimulatorland" vaak gedaan om het optimale eruit te halen]

het RAM geheugen is 1024Mb en video is 256Mb, dit zou toch voldoende moeten zijn, als PSPXI uit staat, is de temp rond de 50 graden, dat zou normaal zijn in dit systeem,want ik heb net met Fujitsu helpdesk gebeld en zij melden, dat de hoge temp geen kwaad kon, wel vreemd dat de cpu op 100% bleef, zij raadden mij aan het programma te vewijderen en opnieuw te installeren, misschien was er iest fout gegaan tijdens de installatie, want mijn systeem moest het programma toch wel aankunnen, het plaatsen van een extra fan/cooler deed de cpu waarde ook niet verlagen.
als het dan nog zo hoog blijft, gebruik ik het programma maar niet meer, is trouwens een trial versie, ik heb ook PSP 9 en daarmee zijn geen problemen,

Zeker genoeg geheugen! Dan zit er waarschijnlijk een foutje in die trial waardoor de cpu zich een slag in de rondte rekent....

Een extra koeler voorkomt natuurlijk geen oververhitting als die cpu constant op 100% draait... maar maakt dat het langer duurt voordat de cpu zijn kritische temperatuur bereikt en dat is bij gebruik van bijvoorbeeld "stevige filters" [die gedurende een aantal minuten 100% cpu vragen], net de winst.....

ik heb het programma maar verwijderd, was toch maar een trial versie, nu is de temp weer rond de 50 graden en de cpu waarde is ook normaal, dank voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan