CPU temp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nu met pc wizard gemeten. CPU temp is rond de 50C idle en 65 stressed en mijn koeler maakt flink wat toeren. Dit is wat aan de warme kant ofniet? Wat kan ik doen om mijn cpu beter te koelen? Nieuwe koeler of beter koelpasta?

Ik zou best eens eerst de koelers uitzuigen metn stofzuiger of uitblazen met een compressor.
Kijk dan nog eens misschien

mvg timothy

Ik zou best eens eerst de koelers uitzuigen metn stofzuiger of uitblazen met een compressor.
Kijk dan nog eens misschien

mvg timothy
voordat je de compressor erop zet.......
Ik zou het toch iets voorzichtiger doen..met een spuitbusje perslucht en kwastje bijv.:D

daarbij zijn die waardes nog niet zo verontrustend hoor....

Maar mogen idd wel wat omlaag

AMD Athlon 64 X2 Black Edition 6400+

Maximale temperatuur voor die processor is rond de 63 graden. Je idle temperatuur is ook wat aan de hoge kant. Dit kan je levensduur verkorten.

Even gewoon een controle, als je op CTRL + ALT + DELETE drukt, en bij CPU gebruik kijkt, op hoeveel procent staat die dan als je niks doet? Als die rond de 20% is lijkt het me vrij logisch dat ie op 50 graden staat, maar gewoon om te controleren. (Normaal zou die tussen de 1 en 7 zijn).

Als die tussen de 1 en 7 is, moet je even echt opnieuw gaan schoonmaken, bijvoorbeeld in je heatsink, maar ook je fans (achterkant en voorkant van de PC). Als je er echt van zeker bent dat die gewoon schoon is, denk ik dat je het beste gewoon een third party cooler koopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan