CPU Temparatuur erg hoog en koeler erg hard!

Status
Niet open voor verdere reacties.
muahahah :p achja..... Ik maakte maar een grapje hoor, maar het was gewoon teveel... Ik moest 450 huizen bezorgen in 2 dagen :eek: Het lijkt weinig maar reken maar dat het onweis veel is..

Knap dat het je gelukt is.

50 graden is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Hou een tijdje in de gaten of ie niet voorbij de 60 gaat vooral die warme dagen.
zoniet dan zit je wel goed.

greetz
H

Nou.... Hij haalde toenet weer de 75 graden!!!!!!!!! Koeler + koelblok helemaal schoon + goed erop gezet. Toen hij de 70 graden haalde hoorde ik zo'n raar geluidje wat ik al veel vaker heb gehoord.... Ik vertrouwde dit niet dus heb ik hem een hard restart gegeven. Ik durf nu mijn computer niet meer aan te doen... Ik ga er morgen even mee naar de computer winkel :) Koel pasta heb ik nog niet gekocht... Dit ga ik dan ook kopen en erop zetten.... Mischien helpt dat.

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat je hem hebt schoongemaakt en weer in elkaar gezet zonder koelpasta?

Dat kan echt niet. Dan brand ie door.

Leuk geprobeerd maar dat kan niet,. niet meer aanzetten want dan gaat ie naar de filistijnen.
eerst nieuw koelpasta erop.

die oude koelpasta is geen koelpasta maar wax waar de functie nu van weg is.

anders kan je een nieuwe processor kopen a 300/400 euro.

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb dus zeker een probleem. Ik heb vandaag koelpasta gekocht en de man uit die winkel heefd me precies uit gelegd hoe dat moest. Dus ik heb even mijn koeler eraf gehaald en mijn proc uit zijn socket gehaald. Op de bovenkant heb ik de oude restjes ervan af gehaald en nieuwe koelpasta erop gezet. Ik heb het op de bovenkant er goed op gesmeert... Een heel klein dun laagje erop gezet, en goed uit gesmeert zoals jullie mij dat hebben gezegt. Toen ik mijn PC opstarte kreeg ik een foutmelding: Temparature Overlow of zoiets.... Ik weet niet of er overlow stond maar er stond wel temparature. Toen ging hij uit zichzelf uit en heb ik hem opnieuw opgestart. Ik ben toen de BIOS in gegaan en die zij dat me temparatuur wel 93 graden was!!!!!!!!!!!! :confused: Ik heb meteen de steker eruit gehaald en ik durf hem nu niet meer aan te doen. Iemand iedee?

93 graden dat klinkt niet goed of staat er 93F [van fahrenheit]

Nee pasta moet erop gesmeerd , dun laagje en dan plaats je de koeler met een draaiende beweging op zijn plek zodat er geen lucht tussen zit, niet te hard duwen.

wat voor type intel processor heb je precies.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat voor proc ik heb... Daarvoor moet ik even er weer op en even op everst kijken. Wat ik in ieder geval weet is dat ik een Intel Pentium 4 HT proc heb. Ik zal kijken.... Zou best kunnen dat er 93F stond... 93 graden zit wel erg dichtbij het kookpunt.. :rolleyes: Eigenlijk weet ik het wel bijna zeker dat het klopt.... Meteen nadat ik me pc uitdeedt voelde ik aan mij proc en die voelde maar koud aan.....

Laatst bewerkt:
Ok.... Alles is weer goed :thumb: Ik keek gewoon verkeerd... Ik keek naar de fahrenheit :p In iederen geval.... HIJ WERKT WEER en het enorme geluid kwam vooral van mijn voeding koeler die ik nu zachter heb gezegt met een fan controller. Mijn CPU temparatuur zit nu tussen de 40/45 in. Dat is in idle.... Ik moet nog even kijken wat het is wanneer ik een zwaar spel opstart zoals Call Of Duty 2. Jongens ontzettend bedankt voor al jullie hulp! Jullie zijn echt allemaal toffe gozers.... En dan heb ik nog een vraag.... Wat voor goede koeler die weinig geluid maakt raaden jullie mij aan? Mijn moederboord is: Asus P5GD1 PRO. Ik weet niet precies wat voor socket ik heb.... Mijn proc is: Intel Pentium 4 531, 3000 Mhz (15 x 200)

Nogmaals bedankt voor al jullie hulp!!!!!!!!!!!!! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :D

Lange Pier zei:
Een beetje erop smeren, is voldoende, een zo'n dus mogelijk laagje, maar alles wel bedekt, met een plastic pasje, b.v.

En dat koelblok, voor een 775 socket is natuurlijk heel gemakkelijk te demonteren, fan eraf schroeven die met een langharige kwast goed schoon maken, ook de bladen van de fan, die je ook met spiritus schoon kan maken, kun je het beste ook eerst demonteren, vergeet de ventilator niet aan te sluiten na montage.

En doorsparen voor een bril!!:rolleyes:

Zoek er eentje met een heatpipe, van b.v. Arctic, fluisterstil en een hele goede koelij=ng.

Ik zie wel dit plaatje bij de freezer 7 pro: Cooling Performance (Thermal Resistance)
Freezer 7 Pro: 0.17 C/W
Intel Pentium 4 box cooler: 0.23 C/W

Houd dit in dat hij slechter koeld dan de intel koeler?

Ik heb even op het internet gezocht en daar stond ook:

The only negative parts of the cooler probably are the somewhat large size (although the size shouldn’t be a problem inside any normal ATX case), and that the cooler cannot perform with the motherboard placed vertically. This makes the cooler useless for mounting inside HTPC cases, although I doubt that it would even fit due to the size anyway. I believe that the Freezer 7 Pro deserves our Heavenly Hardware Silver Award for providing a very good value/performance ratio for every kind of user.

Houdt dit in dat ik hem niet op mijn moederboord kan plaatsen als mijn moederboord verticaal staat? Dat staat hij namelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan