CPU temperatuur 90 graden!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou zijn er wel een aantal Bios updates voor CPU fan speed en Qfan uitgebracht (schijnbaar is daar een aantal keren problemen mee geweest)

Maar heb je nu al gevoeld of het koelblok erg warm is als de pc uitvalt?

Wat mij betreft blijven er nog maar een paar opties over.
-Een bios reset
-Kijk in de bios of je de Fan speed op max kunt zetten
-Toch een bios update
-Helpt dat allemaal niet (en is het koelblok niet erg warm) dan lijkt het er op dat de sensor kapot is en dat zou een nieuw moederbord betekenen.

Nou zijn er wel een aantal Bios updates voor CPU fan speed en Qfan uitgebracht (schijnbaar is daar een aantal keren problemen mee geweest)

Maar heb je nu al gevoeld of het koelblok erg warm is als de pc uitvalt?

Wat mij betreft blijven er nog maar een paar opties over.
-Een bios reset
-Kijk in de bios of je de Fan speed op max kunt zetten
-Toch een bios update
-Helpt dat allemaal niet (en is het koelblok niet erg warm) dan lijkt het er op dat de sensor kapot is en dat zou een nieuw moederbord betekenen.

Heb een bios reset uitgevoerd door de batterij er af te halen en na 2 minuten er weer op te zetten. De computer is ook gerest althans dat gaf ie aan dat de cmos instellingen niet klopten en dan probeerde ik er in te komen en boem valt ie weer uit.

Heb aan de koelblokken gevoeld die zijn echt geen 90/100 graden sterker nog het was nog gewoon koel.

Dus ik neem aan dat we hier de conclusie uit kunnen trekken dat de sensor stuk is??

Groet,

Robin

Opgelost

Hallo,

Het probleem is opgelost.:thumb:

Was toch niet zeker van de koeler heb die zat wel vast maar hij was er nog niet helemaal.
Ik heb de knopjes omgedraaid en toen zat hij beter en toen was het probleem opgelost.

Bedankt voor jullie hulp

Groet,

Robin

Dan is heeft je processor denk wel een hele langdurige grote klap gehad waarbij de levensduur erg kort is geworden. Hoop voor je dat je processor nog lag meegaat.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan