CPU temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ook ik kamp regelmatig met een te hoge CPU temperatuur. Maar het vreemde is: alleen bij het bezoeken van verschillende sites, fora enz. Temp. loopt op naar plm. 60, 61 graden en je hoort de fan sneller draaien. Sluit je alles af en ga b.v. foto's bekijken, blijft de temp. keurig op 52, 53 graden. Ook bij het afspelen van video fragmenten is er niets loos.
Nieuw koelblok, fan en pasta al een keer geplaatst en kast stofvrij gemaakt. Het is een Medion. Draait verder goed, maar die CPU temp. geeft de gekste problemen. Voel je aan de kast, dan zijn de uitsparingen waar videokaart, moederbord zitten mooi koel. De voeding aan de achterzijde voelt wel war aan. Iemand een suggestie? Groetjes

Hmm… vreemd verhaal… dus bij fikse belasting van het systeem blijft de temperatuur laag, en bij het internetten loopt ‘ie op? Hete sites zeker dan… :p
De voeding zal altijd warm blijven, dat is niet raar. Zolang je je vingers er niet aan brand valt het wel mee.

Maar.. een internetsite zal over het algemeen nauwelijks invloed hebben op de belasting van je pc. Verreweg het meeste werk wordt immers geleverd door de server, je pc is eigenlijk niet veel meer dan een doorgeefluik.

Weet je zeker dat die temperatuur-registratie wel goed werkt? Waar heb je de temperaturen mee gemeten?

Laatst bewerkt:
Ik maak gebruik van het programma Everest. Ik weet dat het verhaal vreemd over komt, maar toch is het zo. Maar DE oplossing, oorzaak heeft tot nu toe niemand kunnen vaststellen.

Het enige wat ik weet dat het een Medion PC is met een Pentium 4 processor en voor zover ik weet niet overgeclockt. Processor en fan zijn van Intel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan