CPU Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnfre1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hallo

Mijn probleem is dat mijn cpu 100 graden word.
Dit lijkt me praktisch onmogelijk maar het staat wel aan gegeven in mijn bios met dus al gevollig dat mijn pc heletijd opnieuw opstart.

De Fan draait zon 3200RPM.
en er zit nog voldoende koelpasta op.

ik heb er ook al met koellings spray op lopen spuiten maar dan daalt de temperatuur ook niet volgens mij heb ik een verkeerde instelling ergens.

Niet te veel koelpasta erop? Een druppel van ongeveer een rijstkorrel is voldoende, het koelblok verspreid het dan genoeg. Fan en koelblok stof vrij?

Je geeft aan er zit voldoende koelpasta erop, hoe dat nagekeken? Koelblok eraf, betekend nieuwe koelpasta plaatsen.

Je schrijft dat je voldoende koelpasta gebruikt hebt.
Wat bedoel je met "voldoende", een druppel ten groote van een rijstkorrel is voldoende, te veel en hij koelt niet meer goed.

Is de cpu niet overlocked oid? anders zou je cpu defect kunnen zijn.

hij is niet overclocked en jah voldoende heb er miss wel iets te veel opzitten. Kan ik er dan zo iets van verwijderen en dan de cpu er weer in plaatsen of moet ik dan alles verwijderen en opnieuw aanbrengen

Zou beginnen met alles te verwijderen en goed schoonmaken. Dan nieuwe erop doen, niet groter dan een rijst korrel en niet verspreiden. Koelblok erop en dan kijken.

hij heeft hem nu al iets van 5 minuten op 53graden dus misschien was dat het probleem.

Bedankt voor de hulp.

Zoals Mr_fixit al aangaf, teveel koelpasta geeft een isolerende werking. Zou dus goed het probleem geweest kunnen zijn. Hou je temperatuur goed in de gaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan