cpu temps iets te hoog hopelijk nog geen drama veroorzaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Dag mensen,

Ik speel met mijn laptop
tom clancy's ghost recon phantoms(online).

Ik wist al dat hij redelijk heet loopt, maar dit heeft het nu bevestigd tijdens spelen.

Gpu temps zijn normaal rond de 70 graden tijdens gamen
maar mijn cpu en mobo raken de 94-95 graden.
Hdd is normaal rond de 43 graden

http://tweakers.net/pricewatch/320942/acer-aspire-v3-771g-53216g50makk/specificaties/

Dit is men laptop maar dan met azerty toetsenbord en laptop is 2,5 jaar oud

ik speel het spel nog maar een week

Zou ik door een week die hoge temperaturen al schade hebben?
Ik speel het spel met mijn integrated graphics intel hd 4000(bij recommended reqs staat hij erbij)

Probleem is dat ik momenteel geen budget heb om hem stofvrij te maken en ik dat pas binnnen 2 maanden heb vormt dit een probleem?
Want ikzelf kan het niet stofvrij maken, ik zal het zo zeggen ik DURF niet.

Uit voorzorg speel ik niet meer.

Laatst bewerkt:
Hallo

Persoonlijk vindt ik deze temperaturen te hoog ...

De harddisk t° is normaal , maar net iets hoger dan ik zou verwachten.

Ik denk dat er inderdaad iets van stof in de heatpiperadiator aanwezig is.

Veel hoeft dit niet te zijn om reeds inefficient te zijn.

De ventilator mechanisch blokkeren , en in omgekeerde richting blazen met luchtdruk (compressor) doorheen de heatpiperadiator.

Als je dit op regelmatige basis doet , gaat dit heel vlot/snel ... de eerste maal is het uiteraard een beetje zoeken , zeker indien je hierin geen ervaring bezit.

Lees de andere topics op deze site waarop ik heb gereageerd eens door ... zo goed als zeker zal het altijd over defekte oververhitte laptop's gaan , met tips waarop je moet letten.

Zelden zal dit een gegoogled antwoord zijn , tenzij om iets extra duidelijk te maken.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/861457-Warmte?highlight=laptop+stofvrij+maken

Een laptop zuiver maken is slechts enkele minuten werk ...

Als je deze komt brengen (Bredene / Belgie) , wil ik deze gerust voor u zuiver/stofvrij maken ... uiteraard gratis.

Peter

Hallo

Persoonlijk vindt ik deze temperaturen te hoog ...

De harddisk t° is normaal , maar net iets hoger dan ik zou verwachten.

Ik denk dat er inderdaad iets van stof in de heatpiperadiator aanwezig is.

Veel hoeft dit niet te zijn om reeds inefficient te zijn.

De ventilator mechanisch blokkeren , en in omgekeerde richting blazen met luchtdruk (compressor) doorheen de heatpiperadiator.

Als je dit op regelmatige basis doet , gaat dit heel vlot/snel ... de eerste maal is het uiteraard een beetje zoeken , zeker indien je hierin geen ervaring bezit.

Lees de andere topics op deze site waarop ik heb gereageerd eens door ... zo goed als zeker zal het altijd over defekte oververhitte laptop's gaan , met tips waarop je moet letten.

Zelden zal dit een gegoogled antwoord zijn , tenzij om iets extra duidelijk te maken.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/861457-Warmte?highlight=laptop+stofvrij+maken

Een laptop zuiver maken is slechts enkele minuten werk ...

Als je deze komt brengen (Bredene / Belgie) , wil ik deze gerust voor u zuiver/stofvrij maken ... uiteraard gratis.

Peter

Dag Peter, ik wil dit wel komen brengen, zal nu nog niet voor nu zijn zal het eens met mijn ouders bespreken.
Zal denk ik in juli zijn? bent u dan vrij?
En bedankt dat u het zou gratis doen, misschien kan ik meekijken en zie ik hoe ik het dan zelf kan doen.

Ik ben woonachtig te Oostduinkerke, ik kan dan met openbaar vervoer komen((heb net gekeken naar delijn zou iets van 1 uur en een half zijn reizen dus dat is geen probleem voor me, ben ik gewend)

Groeten,
Timothy

Hallo

Ik woon op 3 Min. te voet van de halte Bredene Aan Zee ... idem van die van Bredene campings.

Mag dus zeker geen probleem zijn...

Alle technische kennis die ik bezit wil ik gerust met u delen ... dus vraag er dan maar op los...

Werk wel niet te lang verder met deze laptop op deze wijze ... kan niet gezond zijn voor de uiteindelijke levensduur.

Peter

Ok bedankt voor de snelle reactie Peter,
ik zal het eens overleggen met men ouders en ten laatste tegen maandag reageer ik hier terug.
Ik zal wel wat vragen hebben, die stel ik dan als ik bij u ben.

Ik zal spelletjes voorlopig mijden, nu zijn men cpu temps rond de 55 graden met browsergebruik.
Groeten,
Timothy

Zou ik door een week die hoge temperaturen al schade hebben?
Om dit antwoord te weten moet je de specificatie van je cpu en gpu op internet opzoeken. Voor gpu's is die meestal 105 °C meen ik. Dus die kan het wel hebben.
Je cpu moet je echt opzoeken en afhankelijk van die spec kun je dan conclusies trekken. Schade ontstaat in de vorm van levensduur verkorting, maar cpu's blijken bij mijn weten toch niet snel het loodje te leggen.
In afwachting van "reparatie" kun je natuurlijk je laptop op een verhoginkje zetten en er een fannetje onderdoor laten blazen en kijken of dat je temperatuur voldoende verlaagd.

VDK_P hoe kan ik u contacteren? Ik overleg het morgen met ouders.

@ Venga
Mijn temperaturen mogen 105 graden zijn
maar ik wou gewoon weten of na die ene week er hardwarematig iets mis kan zijn gelopen(zonder dat ik het weet)

Verhoging is me ook aangeraden geweest maar ik zal mijn speelervaring dan even onderbreken in de plaats(heb genoeg dingen te doen)

Hallo

Kijk in mijn profiel ...

Kun je een mail sturen ...

Vermeld wel dat dit via deze site komt ...

Grtz

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan