cpu tempuratuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

serdar16

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Berichten
29
hallo

ik wou vragen of mij cpu temp te veel is op everest ultimate edition 90 laat zien dus ik wou vragen of dit fahrenheit is of celcius en als dit celcius is dat te veel ik heb een intel pentium 4



groetjes serdar
 
Kijk in everest eens bij Computer --> Sensors
Daar staat bij temperaturen hoe warm het is.
Erachter staat het tussenhaakjes in Fahrenheit.
CPU rond de 40/45 graden is normaal.
Bij hogere temperaturen word je computer trager of valt hij uit.

Mvg, Tom
 
Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627EHF/EHG (ISA 290h)
Moederbordnaam Asus P4GD / P4GPL / P5AD / P5GD / P5GL / P5P800 Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 33 °C (91 °F)
CPU 81 °C (178 °F)
ExcelStor Technology J340 37 °C (99 °F)

volgens mij is dit egt te veel
 
Dit is inderdaad heel erg veel. Heb je recent aan je pc zitten sleutelen? Processor koeler eraf gehaald bijvoorbeeld?
 
nej ik heb niks uitghaalt maar dit vindt ik wel raar toen ik mij computer starte was die graden 97 en nu is die 81 en gisteren was die 105 toen was ik bang en heb ik hem dicht gedaan weet U meschien iets om op eigen manier te koelen


groetjes serdar
 
Dat is echt te veel. Maak voor het geval in ieder geval even een backup van je belangrijkste bestanden. Temp is echt te hoog. Levensduur van je CPU word flink verkort met zo'n hoge temp. Ik weet niet wat je eraan kan doen. Het kan met je voeding te maken hebben of met een fan die niet goed genoeg koelt.
Ik kan je niet verder helpen. Backup maken en hopen dat iemand anders hier iets voor weet!
Mvg, Tom
 
Kijk eerst eens in het Bios of die temperatuur overeenkomt met Everest. Kijk ook even in je kast of de ventilatoren en koelblokken wel vrij van stof zijn. Deze eventueel schoonmaken met een schone verfkwast en de dwarrelende stof opzuigen met de stofzuiger op een langzame stand. Niet de stofzuiger op de onderdelen zetten!!!
 
misschien ook handig dat je even kijk of de fan draai.
een andere oplossing is een nieuw cpu koeler te kopen.
met een tube koel pasta.
 
het kan ook een bug in het bios zitten .
die de temp verkeerd meet .
upgraden naar het laatste bios kan dan een optie zijn
 
Volgens mij heeft het BIOS er weinig mee te maken, er word immers gemeten via de WinbondChip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan