CPU VCORE te hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spovovitj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Mijn VCore is veelste hoog vergleken met de anderen ik heb AMD X6 2.8GHZ maar mijn vcore is op 1.4V en op idle is mijn temp op 41C kan ik het lager doen want ik wil dat er niks gebeurt met mijn cpu want hij is nog net nieuw en en blijft constant op 141.60 Watt?

Laatst bewerkt:
AMD's zuipen veel stroom. 1.4v is nog wel te doen, en zeker met een temperatuur van 41 graden. Niks aan de hand dus.

Kan je (voor jou zekerheid) de gegevens van je computer hier posten?

Je zou voor de zekerheid kunnen kijken of er iets als Speedstepping ingeschakeld kan worden op je PC (zal je moeten kijken in het bios). Standaard worden CPU's (ongeacht of het Intel of AMD is) terug geklokt (tot het weer even kracht nodig is) om energie te besparen.

Laatst bewerkt:
AMD's zuipen niet Zoveel hoor XD Ik heb zelf een Phenom 1100t (3.3Ghz) en ik heb hem op turbo staan (constant op 3.7Ghz). Maar kan je misschien ook helpen met MIJN probleem? :D

tijdens gamen bijv bij Crysis 2 45C maar ik wil dat het minder stroom vreet hoe kan ik dat doen gewoon vcore lager zetten?

AMD 1055T x6
Asrock Extreme3
4GB Ram
1TB Hardeschijf
OCZ 600W

Laatst bewerkt:
de Vcore is goed
de Vcore van de 1055T zit op bepaalde moederborden standaard op 1.4
je kan het gewoon laten staan
je kan hem lager klocken door hem op 1.350 te zetten

maar ik zou niet lager gaan dan 1.3

Laatst bewerkt:
Ben het met firest0rm mee eens, als het te laag staat, start je PC niet, en misschien start hij wel.
Maar dan zullen de Coolers niet werken ;) Gewoon zo houden.

If it ain't broke. Don't fix it.

is het wel goed dat ik het op 1.350v zet want mijn CPU wordt wel echt warm 41 op idle.

41 idle is niet warm

warm is 55idle en 60 load

je zit gewoon heel dik in de safe zone
je hoeft je echt nergens zorgen om te maken
je hebt een hexacore cpu dat zijn 6 kernen die hebben gewoon wat meer vcore nodig

nogmaals if it aint broke dont fix it

wil je tog lagere tempraturen denk dan aan een andere cpu koeler
scythe mugen 2 bijvoorbeeld

Laatst bewerkt:
Ja ik wil een nieuwe koeler kopen maar waarom blijft mijn watt steeds op 141.60? eerst was het gewoon tussen 70 en 140 en niet constant op 141.60

dat kan verschillen meschien omdat je virus scanner bezig is en je achtergrond programmas aan hebt staan?

dit soort factoren zijn echt onbellangerijk
wil je dat je pc energie zuinig is dan heb je een verkeerde pc gekocht phenom x6 heeft een TDP van 125watts
tel daar je videokaart bij op

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan