cpu verbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Berichten
2.242
Hoi,
Volgende situatie doet zich voor,
Ik ben rustig aan het werken op mijn pc alles verloopt vlot.
Op een bepaald moment gaat het cpu usage naar constant ongeveer 20 percent. Mijn muis schokt in haar bewegingen en het toetsenbord reageerd traag.
Het rare is dat er geen enkel proces in procesbeheer staat dat 20 percent gebruikt, niet actieve systeembronnen overingens staat op 99 percent.
Maar bij tablad prestaties staat wel degelijk 20 percent.
ik heb al gescant op spyware en virusjes. Met verschillende software.
Ook heb ik een keer de firewall af gezet maar tevergeefs.
 
Hoi,

Ben je ook iets aan het doen verders op je computer, bijvoorbeeld, afspelen van filmpjes, muziek, download of uploaden. Wat staat er bijvoorbeeld alllemaal aan wanneer dit gebeurt..

Hoeft niet altijd weergeven te worden het verbruik van de CPU maar het kan een programma zijn die opgestart is.

Groetjes, Dj Viper
 
vaak komt het voor als ik aan het gamen ben, maar het is ook een keer gebeurd bij gewoon surfen.
 
Hoe vaak komt het voor? misschien de malware scanners die aan het updaten zijn?
 
gisteren twee keer,
vandaag een keer,
maar ik zit nu even in linux terug gamen in windows is niet tof als je cpu 17 percent minder krachtig is :)

BTW ik dacht niet dat je voor mallware extra scanners nodig had,
ik heb dus voor bescherming
zonelabs security suite (firewall, antivirus, antispyware)
microsoft antispyware
ewido
ad aware
spybod search and destroy
spywareblaster
 
Hoi,

En die heb je allemaal tegelijk aan te staan ?

Dan kan dat het probleem zijn waarschijnlijk is er een van die dan aan het scannen of aan het updaten..

Groetjes, Dj Viper
 
neen geen enkel is actief, op het moment dat hij 20 percent cpu gebruikt.
Ik heb bewust van alle scanners de realtime protection afgezet behalve van die van zoneallarm maar deze heb ik toen het probleem voorkwam ook eens uitgezet maar geen effect.
 
Hmm..

Vreemd... maak eens een Hijack logje en haal dan de gedeelte van wat automatisch opstart eruit en plaats die effe hier...

Groetjes, Dj viper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan